söndag 1 juli 2012

Det enkla

Det enkla är det vackra...ofta tar jag in bara en eller ett par blommor som får smycka någon liten del i mitt hem...men mina Mårbacka blommar översvallande. Som bakgrund har de nu fått de vackra friserna jag köpt av Titti (HWIT BLOGG)
Lördagen ägnades åt utflykt...mycket trevligt tycker jag=) Tacksamt tog jag emot ett utflyktstips från Elisabet (Tigers tassemarker) om Lekebergsrundan. Jag skrev ut kartan, packade in man, äldsta dotter, hennes sambo och en kaffekorg i bilen sen for vi iväg. Åtta loppisar hann vi med, lyckades hitta två som inte stod med på kartan och så Tysslinge möbler. En del fynd gjorde vi, men dotterns sambo blev nog lite besviken för att vi hade så liten bil för han hittade en gungstol som inte fick plats. Jag hittade en kanna som jag inte kunde lämna kvar. Här ståtar den med blommande Kirskål som jag försöker utrota, men..."if you can't beat them, join them!"=)
Utflykten avslutades med italiensk glass vid Hjälmare docka (Hjälmare kanal). Under dagen hade det varit ångans dag, så det låg kvar några vackra pärlor vid dockan.
Jag är så glad över att ni uppskattat listan på Smultronställen, men jag hade inte kunnat gjort det själv, den är ett resultat av att ni är så många som bidragit. Det finns en länk till listan högst upp i högra spalten. Listan är dessutom uppdaterad eftersom det kommit in flera tips. Flera har länkat till olika städers hemsidor, så ett tips till er som ska besöka någon stad i sommar är att i adressfältet på er startsida skriva in stadens namn, exempelvis www.mariefred.se, ofta finns en hemsida med flikar "Uppleva&Göra", "Turism" där ni kan hitta fler utflyktsmål, logi, restauranger etc. Men listan på Smultronställen är ändå exklusiv eftersom den innehåller personligt utvalda och rekommenderade platser att upptäcka.
Önskar er mina kära läsare en skön söndag!
Kram,
Regina

15 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina fönsterfriser, gjorde sig bra ihop med pelargoner. Och din nya kanna är jättefin, så spännande med alla nya loppisar.
Och jag fattar inte hur jag kunde glömma Lev vackert på listan jag skickade dig!! Tur att någon annan skrev det, för det är en superfin butik.
Kramar
AnnaMaria

Hannis sa...

Vilken alldeles underbar dag!
Härligt att ge sig ut så.

Och jag blev kär...
I ljuset på det fina fatet med den söta vasen bredvid.

Kram Hannis

Felix sa...

Så kul att jag inspirerade till er utflykt! Man vet ju aldrig om det är någon som nappar när man tipsar... Nästa gång får ni ta med släpkärran med tanke på gungstolar och annat fint... ;-) Och vilka vackra båtar ni hittade i Hjälmare kanal!

Kirskål har vi också. Jag har krigat mot dem i många år. Tröttnade på kirskålen och täckte över en del av en rabatt för 5-6 år sedan med svart markduk, och har idogt dragit upp allt som kommer bredvid. Sedan planterade jag myskmadra för några år sedan som nu breder ut sig i stället. Fick tipset från något trädgårdsprogram på radion att myskmadra är det enda som kan konkurrera ut kirskålen. Och hellre det, eftersom den är lågväxande. Jag hade nyligen en bild med Tiger och myskmadran på bloggen. Och kirskålen har minskat betydligt, även om det fortfarande är handkraft som gäller för att hålla den i schack.

Sommarhälsningar
Elisabet

Puumuli sa...

Vilken trevlig utflykt ni verkar ha haft; de är vackra de där gamla båtarna!

Ha en trevlig början på julimånad!

Kram
Sari från Puumuli

Rosa i huset i vitt sa...

Härlig utflykt...
ha en bra kväll
Kram Rosa

Lilla Källängen sa...

Vilken utflykt! Måste ha varit riktigt kul att hitta fynd:-)
Fina bilder du visar också
Ha en fin kväll
kram Anneli

Snäckskalsdalen. sa...

Först imponeras jag storligen av att du får med din man på loppisrunda. Hur GÖR du? Kannan är jättevacker, som gjord för kirskål!

Och listan på smultronställen är faktiskt din idé och det är du som ställt samman den, så det så! En fantastisk idé och jättefint sammanställning. Imponerande!

Agneta kram

Chokladvillan 1910 sa...

Härlig utflykt ! Jag hatar/älskar kirskål. Blommorna tar jag också in, de är faktiskt fina ;)
Kram Anki

Blommiga Rutan sa...

Vilken härlig utflykt!
Älskar att packa en kaffekorg och åka på utflykt, och helst loppis då förstås!
Så vackert med dina Mårbacka och frisen bakom.
Håller verkligen med dig - det enkla är så vackert, en ros, en pion, en syrenkvist, en kvist jasmin, en liten viol på sängbordet...
Fast ibland känner man för en riktigt maffig bukett också...

Din lista med Smultronställen är så bra, vilket fantastiskt jobb du gjort som sammanställt allt!!!
Nu har jag tipsat om den på min blogg, tyvärr gick det inte att länka, vet inte vad jag gjorde för fel, hoppas att många hittar dit ändå!

Kramar Anncathrine

Anonym sa...

Hei!
Ja, det enkle er ofte det beste:) herlig bilder som alltid.
Høres ut som en god dag:)

Klem Merete

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken mysig dag ni har haft! Åh så retligt att inte få plats med gungstolen:(
Jag har mest torkat köksskåp idag, inte alls så himla skoj men fint blev det;)


Kram Susanne

Anonym sa...

Vilken underbar utflykt ni har haft och härliga platser ni besökt.

Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Jättevackra bilder. Nu ska jag in och titta på smultronställeslistan. Tack vännen
Kram Agneta

Solstrimmor sa...

Nu är det härligt att plocka in blommor utifrån. Mina pioner håller på att slå ut nu... äntligen:)
Grattis till vinsten hos Blommiga Rutan, så fin väska!

Smultronställe-listan är superbra att kika i när man planerar utflykter. Då hittar man ju direkt det man är mest intresserad av, dom små guldkornen!

Kramar till dej.
Eva-Mari

Frøken Anker sa...

Så dejlige billeder, du viser. Frisen i vinduet er rigtig smuk med pelargonierne.

Hav en dejlig ny uge
Birgitte