söndag 13 januari 2013

Vilken vecka...

...den har verkligen varit upp och ner...allt mellan sorg och glädje...mellan hopp och förtvivlan...kaos och kontroll ...energigivande och helt utmattande...och lååååång...ja jag kan inte annat säga än att det håller iaf blodomloppet igång...och hjärncellerna...
...mitt i allt elände så verkar det som att min axel äntligen bestämt sig för att efter ett helt år med smärta, stelhet och obefintlig sömn ge mig lite lindring. Rörligheten har ökat lite, jag kan träna försiktigt med gummiband och de två senaste nätterna har jag fått sova fem timmar i sträck. Det är så gudomligt att jag ser fram emot att gå och lägga mig i kväll, hittills har jag bävat inför varje lång natt utan en blund i ögonen...
Den lilla rara kopparpettern är en julklapp från min yngsta dotter. Hon tyckte den var shabby chic och skulle passa mig - hur jag nu ska tolka det? ;-)
Kram,
Regina

29 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Aj, det låter inget vidare. Hoppas nu att det går år rätt håll. Får man inte sova blir man inte rolig...
Haha barnen vet mer än vad man tror ;)Koppar var ju helt ute ett tag men är det inte på väg tillbaka ? Fint i juletider tycker jag ;)
Må så gott & ta hand om dig !
Kram Anki

STENLYCKA sa...

Åhh.. vad skönt för dig att axeln har blivit något bättre då kommer det att gå åt rätt håll och du kommer att få sova lite mera.
Hoppas det i fortsättningen blir mera upp och mer glädje än ner och sorg i ditt liv!
Kramar
Raina

MINA TVÅ HEM sa...

Tur att du kunnat sova lite längre.
Jag hade frusen axel för några år sedan, det tog tid att bli bra.
Kram,Monica från MINA TVÅ HEM

Meta sa...

Vad härligt att du kan sova lite mer och även röra dig kanonbra! träna på i måttliga mängder nu så ska du se att det blir bättre och bättre för var dag.( har du använt Zonsalva mot inflammation, kan kanske vara nåt nu när det börjar släppa)
Är det så att du är en kaffeälskare kanske? Kaffekannan var jätte fin. jag älskar koppar fast det inte är modernt.
Ha en bra söndagem.
Kram Meta

Hannis sa...

Även om det inte är hela nätter så blir jag glad att du fått sova lite mera. Efter de senaste veckorna med sömnbrist så vet jag hur det just den biten är...
Och framför allt glad att du börjar bli lite rörlig i axeln!!!
Skönt.

Hehe, Tycker du ska tolka det som att shabby chic är vackert=))
För det är det.

Kram Hannis

Sirpa sa...

Tack för din hälsning hos mig! Inte roligt att ha särta! Hoppas du blir bättre snart!
Kram Sirpa

Snäckskalsdalen. sa...

Sömn och att kunna skratta är väl dom bästa medicinerna, tror jag. Jag kan bli överpigg när jag sovit så där gott. Och värk ska vi ju bara inte tala om, det måste vara förskräckligt i längden, stackars dig. Var nu rädd om axeln så att den fortsätter bli bra!
Agneta kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kaffekokaren är jättefin, koppar är vackert. Låter jobbigt med axeln, men så skönt att den blivit bättre. Att inte få sova är hemskt.
Kramar
AnnaMaria

Lövkojan sa...

Så jobbigt med axeln och förstår så väl lättnaden att nu äntligen få sova flera sammanhängande timmar, hoppas det håller i sig och blir ännu bättre!!
En väldigt vacker kopparkanna med läcker form!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Margot sa...

Härligt att nattsömnen blivit bättre och att problemet med axeln är på väg åt rätt håll! Kopparpannan är riktigt fin!
Ha det gott!
Kram Margot

annika sa...

Skönt att något går åt rätt håll. Smärta är inte lätt att leva med.
Jag gillar dina bilder Regina.

Ha en bra vecka och hoppas att du får sova gott.

Kram

Anonym sa...

Godt å høre at det går riktig vei med skulderen din:)
Men ikke noe kos å høre om alt det andre.....
Noen får alt og fortjener det ikke.....
Håper alt vil rette seg.....du fortjener kun det beste vennen!!!
Varme tanker og klemmer
Merete

Angelica Little Corner of Crafts sa...

UNDERBART att höra!!! Kram kram kram kram!

Lissboden sa...

Hej Regina!
Det låter lite mer hoppfullt idag när du berättar om din smärta i axeln. Vad skönt att du fått sova hela fem timmar i sträck. Utan god sömn blir livet hur jobbigt som helst:(
Jag önskar dig allt gott!
Kram/

Blommiga Rutan sa...


God morgon!

Hoppas att du fått sova bra även inatt. Så skönt höra att din axel blivit bättre.
Jättefin kopparpanna, haha, hon vet väl att du gillar det som är lite chabby, helt enkelt!

kram Anncathrine

Solstrimmor sa...

Hoppas nu att axeln låter dej sova på nätterna! Och att ditt liv återfår sin struktur...

Skön ny vecka önskar jag dej!
Kram Eva-Mari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter bra att du åtminstone känner dig liite bättre. Det där med sömnen är ju oerhört viktigt, man blir ju så grinig om man inte får sova.
Man kanske skulle ta fram sina gamla kopparsaker... de blri säkert populära igen :)
Kram
Marie

idémakeriet sa...

O vad skön gumman att du har fått sova lite längre sträck på natten.
En bra nattsömn är ju så himla bra för hjärnan och kroppen.
Hoppas detta håller i sig och att du får lite ny energi.
Sköt om dig.
Kram Gerda

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar er en bra vecka
kram Rosa

Le petit jardin sa...

Härligt att du får lite mer sömn och en bättre axel, det rör sig på rätt håll.
Kaffepannan var fin, en trevlig present av din dotter

kram kajsa

Camillas vita villa sa...

Hej!
Tack snälla du för kommentaren på min blogg. Jag hoppas verkligen att du blir bättre i axeln och att du får sova gott om nätterna.
Ha det så bra.
Camilla

Nyanser av vitt sa...

Skönt med lite lindring så att du får sova. Hoppas att du är OK annars. ha det gott.
Kram Agneta

Nillis sa...

Låter hemskt jobbigt, men skönt att det börjar lindra något. kram Pernilla

G:a Affären sa...

Hoppas det har hållit i sig att du fått sova och att axeln är bättre!
Det var gulligt av din yngsta dotter att tänka på dig med lilla pettern, kopparn är också "på väg tillbaka" och har blivit alltmer populär igen.

Kramar
Cia

Maria sa...

Vad skönt att din axel gör mindre ont och att du fått sova mer! Att vara smärtfri är guld värt!

Härligt med en dotter som vet vad man gillar! Fin kopparpetter!!!

Ta hand om dig!
Kram♥

Lissboden sa...

Hej Regina!
Det låter lite mer hoppfullt nu när du berättar om hur livet gestaltar sig för dig, vad skönt:)
Om du vill komma förbi i Lissboden får du naturligtvis rabatt på ett par handledsvärmare. Jag har inte alla färger hemma men jag beställer i så fall vilka du vill ha.
Du är så välkommen!
Kram/Maria

Unknown sa...

Hej Regina!

Låter hektiskt. Borde inte du tänka på hälsan?
Hoppas att du inte förtar dig!?

Kram

Ingemar

Rigmor sa...

Å nu får jag hoppas att det blev ytterligare en natt med sammanhängande sömn, och utan smärta. Att det går åt rätt håll. Ibland har jag perioder när jag sover dåligt, och man blir som bottenlös efteråt, orkar ingenting.
Söt liten kaffekanna...och ibland är det nog bra att inte veta hur de unga tänkte...***skrattar***!!
Ha en fin helg och ta väl hand om dej!!
Kram kram

Fröken Tindra sa...

Vad härligt att du sover bättre! Det är ju så viktigt för livskvaliteten med bra sömn. Bland annat...
Ha en skön helg!
Stor kram!