lördag 19 januari 2013

Gnistrande vinter...

...har vi haft de senaste dagarna...det kom en dm snö och sen blev det kallt. Nej jag är ingen fan av vinter, men när den bjuder på dessa gnistrande dagar så blir jag helt betagen. Jag önskar att jag kunde fånga allt med kameran...de skira snökristallerna, pyttesmå, fulländade och i oändligt många variationer. Hela morgonen har de dalat ner från en blå himmel...
Det har varit riktigt kallt i natt och vi hade -17 i morse, här i trakten har det endast varit någon dag med lägre temperatur under denna vinter...    
Trädtopparna på björkarna är tjocka av rimfrost och en svag vind får grenarna att sakta röra på sig så att de gnistrar som om de vore klädda med tusentals diamanter...det är sååå vackert...
Kram,
Regina
Ps. En extra stor kram till Elisabeth i V-by!

32 kommentarer:

Black Iris sa...

Javisst är vintern fin nu. Idag har vi haft ett helt ljuvligt väder med sol från en klarblå himmel..
Visst är det kallt men ändå så härligt..

Kram Maidi

Meta sa...

OHHHH jag blir alldelens matt, vilken underbar bild på björkens topp.
Håller med dig det finns bättre dagar än de med snö men när det är sol och fint då kan de gå an.
Ha en bra helg
Kram meta

Chokladvillan 1910 sa...

Visst är det vackert ! lite väl kallt för min smak men med sol... Vi har -20. Fina bilder, speciellt den sista. ;)
Kram Anki

Lövkojan sa...

Ja verkligen vackert det är som en vintersaga. Fast jag föredrar ändå om det börjar bli liite varmare igen:)

Ha det fint, kram Marie-Louise

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag har vi kallt också, minus 15. Lite för kallt, men det vänder nog snart. Men håller med om att det är vackert.
Kramar och ha en bra helg
AnnaMaria

Anonym sa...

Vinteren er virkelig på sitt vakreste når man ser disse bildene:)
Liker vinteren veldig godt, så lange det er god gammeldags vinter med snø og kuldegrader:)
Nydelige bilder:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Nicole sa...

Beautiful photos! Snow can sure be pretty!

STENLYCKA sa...

Underbara vinterbilder!
Jag gillar inte heller vintern men visst är det vackert när solen skiner.
Igår var det en sådan dag hos men idag är det åter mulet och en och annan snöflinga dalar.
Ha en fin lördagskväll!
Kram Raina

Home Bohemia sa...

Visst var det en underbar dag idag...tog en promenad runt oset (med kameran) och fångade en massa vinterbilder jag med:) men mitt inlägg får vänta någon dag...idag fick det bli om det som stod på tur i ordningen...hihi...ha en fin helg/ Kram Maria

bakom berget sa...

Visst är vintern såå vacker, men när det är -27 som vi hade i morse, kan man väl önska sig lite söderöver :o)
Dina bilder är jättefina!

Ha en fin kväll!

Kram Åsa.

lisashus sa...

Det är inte mycket som slår en sån här vacker vinterdag! Visst har det varit kallt (-21 hos oss) men såååå otroligt vackert!
Vilka härliga bilder du fick!
Ha en skön lördagskväll!
Kram
Lisa

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Härliga bilder! Sötingen i V-by vill man krama mest hela tiden!!!
Stor kram till dig!! En kämparkram!

Melody and M.E sa...

Såå fina vinterbilder!
Tack för att du delar med dig!
Melodys matte

Hjärtruds Stuga sa...

Härliga vinter bilder du bjuder på idag. Det har varit en underbar vinterdag hos mig med men har inte hunnit njuta så mycket av den. Det har varit fullt upp denna lördag.

Ha det gott

Kram Karin

annika sa...

Alldeles underbara vinterbilder. Det var lite kallt för skidåkning i dag men det var ju sting på dagordningen. Alltid kul att öva på en ny teknik. Är barnvakt nu och testar deras IPad. Jag vill ju så gärna ha en. Kanske det blir i födelsedagspresent längre fram :).

Kram
Annika

Solstrimmor sa...

Kram på dej också! Nog är det vackert, solen, all denna snö och nu riktig vinterkyla... med knarr under kängorna och nyp i kinderna på promenaden! Alltså så som vinter ska vara!

Ha det bra!
Eva-Mari

Hajan sa...

tack vilka underbara vinterbilder.
Tänk så vackert det är i vår natur,
just dessa växlande och olika
väder bilder.

Hur många länder har det ?

kram/Hajan

Hajan sa...

tack vilka underbara vinterbilder.
Tänk så vackert det är i vår natur,
just dessa växlande och olika
väder bilder.

Hur många länder har det ?

kram/Hajan

Sirpa sa...

Fina bilder! Kallt hade vi också igår! Hrr! Idag bara ett par minus grader och härlig sol! Önskar din en skön söndag!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Underbara bilder, just nu är det väldigt fint ute...
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så vackert! Men blå himmel och sol och kyla går så väldigt bra ihop tycker jag, man får palta på sig mycket bara!
Så vackra bilder!
Agneta kram

Fröken Grön sa...

Till och med en fryslort som jag måste medge att vintern kan vara vansinnigt vacker!
Må så gott!
/Anna-Karin

Maria sa...

Vilka makalöst vackra bilder bjuder du på!!! Det är allt bra vackert med riktig vinter!

Jag hoppas att du har haft en behaglig helg och att du har fått ro att må bra!

Fin kväll till dig!
Kram♥

Rosa i huset i vitt sa...

Ja det är vackert ute ...men jag är inge älskare av kylan men det får gå.
-23 hade vi i lördagsmorse
ha en bra kväll
kram Rosa

Elna sa...

Säga vad man vill men just bilder med snö blir otroligt vackra. Du får ha en bra vecka.

Kramen

Tidsmästarinnan sa...

Det är en sån här vinter jag vill ha! OK, kanske inte minus 17 grader hela tiden, men sol och illblå himmel... helt underbart.
Önskar dig en fin och ljus början på 2013. Stor kram
Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det vackert! Bedårande med det vita mot den blåa himlen. Och dessa kristaller som bara flyger...
Kram
Marie

Lissboden sa...

Visst har vi haft några riktigt vackra dagar med ett underbart ljus:) lite kallt men det får vi stå ut med.
Ha det gott!
Kram/Maria

Anonym sa...

HEJ,
jag vet ju inte alls ngt om dig, men ååå så härligt att det är läsa lite och känna att ngn där ute har det lite tufft som jag.. Inte bara lätt, lätt flyger man omkring på dess moln. Jag kämpar varje dag med att inte gråta. För jag gråter och tillåter mig gråta..
Super mycket tack till dig för den STORA KRAMEN !!

Du kära vän vill du dela med dig mer så hör av dig..
elis_ohman@hotmail.com

// Elisabeth i V-by

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Jag gillar vintern om den är vit och solen skiner med blå himmel. Så friskt och skönt :)

Vackra bilder! Hoppas du mår rätt okej!

Kram Susanne

BelleBoo sa...

Hej!
Jag har just öppnat en webshop där jag säljer mina egendesignade tavlor, med härliga budskap och roliga texter i lite shabby-chic-stil =). Nu är jag dock i det lite pinsamma skedet då jag försöker få folk att hitta dit, och därmed måste bomba folk med dryga kommentarer. Men kika gärna in; http://belleboo.se

Frøken Anker sa...

Hvor er de flotte, dine vinterbilleder. De er lige til et postkort :-)

Knus, Birgitte