måndag 4 januari 2010

Vacker morgon

Tidigt, tidigt i går morse var månen så vacker. Jag var först uppe och det var mysigt att tyst tassa runt i månljuset medan den övriga familjen fortfarande låg kvar och snusade i sina sängar. Försökte se om vi hade några rådjur framme, de har nog svårt att hitta mat i skogen eftersom de har börja söka sig närmare huset. Vi har sett spår runt knutarna på huset och några översnöade äpplen hade de lyckats krafsa upp.
Resten av dagen gick åt att försöka få lite ordning efter den långa ledigheten, men jag hann med att pyssla lite oxå. Det här halsbandet fick se dagens ljus, ett lite krispigt, vintrigt halsband.

Idag var det första arbetsdagen. Tycker det är svårt att komma i säng på kvällarna för jag och familjen har nog skaffat oss lite "dåliga" vanor...sent i säng och sena frukostar...aj aj aj...nu måste det bli ordning på torpet igen! Vi hörs! Bamsekramar!

1 kommentar:

Helen sa...

Hej!
Jag håller med dig om att man vänder på dygnet när man är ledig. Vad du är duktig på att göra smycken, jätte fint löv tycker jag.
Kram/Helen