söndag 24 januari 2010

När naturen skulpterar

Gårdagen bjöd på sol och blå himmel, det märks att dagarna blir längre och längre. Det gör även istapparna på södersidan av huset. Det är fascinerande att se hur naturen väljer att skulptera och hur ljuset från solen och den blå himlen speglar och reflekterar sig i istapparna.
Idag har maken fyllt år och jag lånade några av de vackra, rosa tulpanerna som han fick. Denna kombination tyckte jag var läcker. Ljuva, krispiga, fulländade tulpaner mot den grova, råa, rostiga ytan på mitt gjutna fat i järn. En pärlemorpärla får symbolisera lite flärd.
I morgon är det måndag och en ny arbetsvecka sätter fart. Jag har gjort ett bergfast beslut...på lördag SKA jag på loppisrunda...det var eeeeevigheter sen sist, så försök och stoppa mig om ni kan ;-) Kan man få abstinens av att vara ifrån loppisar för länge?
Nu ska jag pussa lite på mitt födelsedagsbarn.
Kram,
Regina

19 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hillooooooo!!!

vilka ljuvliga bilder, tulpanerna mot det rostiga och istapparna, så vackert!

loppistur var det ett tag sen för min del med, hmmm kanske är jag med på tur då,fniss!

varmkram lotten

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Härliga bilder! Jag tycker det är så himla läckert med rostiga saker, lite ruffigt, men ändå så vackert!
Du berättade på min blogg om dina stolsöverdrag... Jag har letat å letat, men hittar ej - får man fråga var du köpt dem?? De lät himla fina!
Kram Marie

Anna-Lena sa...

Hej Regina!

Vilka otroligt vackra bilder. Tulpaner mot järn, så snyggt! Här hemma har det inte hänt mycket under helgen förutom lite storstädning. Känns skönt att få lite ordning på torpet men det förfaller nog igen under veckan, hihi...

Goa söndagskramar till dig!

Anna-Lena♥

Söta Prickar sa...

Heeej, och först nu såg jag vad jag har fått! Vad gullig du är, tack tack tack för den fina awarden! Jättesnällt, blev så glad =)
Ha en skön kommande vecka
Många kramar Lotta

Madame Petite sa...

Läckra tulpaner... krispigt mumsigt! Jag åkte förbi en massa hus här om dagen där istapparna hängde ner flera meter... helt fantastiskt, men också riktigt farligt... där vill man inte vara om de rasar.

Kramar från Jenny

Livet på Berget sa...

Hej där. Visst är naturen fantastisk på att skapa! Så vackra tulpanbilder! Det så kul att läsa dina hurmorsråd, man blir så full i skratt av dem och ändå ligger det en uns av "sanning" där alltid.
Ha de så gott i veckan!
Kram
/Sara

Regina sa...

Amazing winter. Lovely pink tulip!
Thank you for visiting.
Have a nice week ahead.

Handgjorda drömmar sa...

Tack för tipset - ska genast in o kolla!
Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Så vackra bilder.

Jag längtar också efter loppisar. Den sista denna månad har de annonserat pm en storloppis. Gissa vem som kommer att hänga på dörren ;) ?

Kramar Viveka

hemma hos lilla mej sa...

Vad vackra bilder.Tulpanen mot det rostiga var skitsnyggt.Istapparna var oxå underbart vackert.Ha en skön måndag varmkram Rita ♥

Unknown sa...

Loppisrundor är toppen, men det har blivit mycket svårare att göra verkliga fynd tycker jag.
Ha en bra vecka.
//Camilla

Anette sa...

Wow så fina bilder! Du är verkligen duktig med kameran. Nu ska jag lägga upp en länk till din sida så att fler hittar din fina blogg!
Tack för din fina kommentar hos mig=)
Kram /Anette

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka vackra bilder. Jag älskar tulpaner.
Sköt om dig
Kram Agneta

Unknown sa...

Glömde ju,
jo jag fascineras av Drottning Kristina, men jag älskar historia över huvud taget, så jag har många favoriter.
//Camilla

Home No.1 sa...

Hej så vackert med det skira mot det rostiga!
Loppisrunda skulle jag med behöva åka på!
Kram Annica.

Anki sa...

Ja ajajaj vad det känns när man drattar på ändan, jag är fortfarande ond och blå! Det är ju livsfarligt ute nu, å istapparna...visst är dom vackra men attans så farliga!
Åh vilka fina bilder, jag älskar tulpaner!
Å det är klart att du ska pussa på gubben *ler*

Ha det gott!
Kram kram!

Nyanser av vitt sa...

Hej Regina
Ja det fanns så mycket fint så man blev yr i huvudet. Tack för gulliga ord om mina nalletavlor
Kram Agneta

Lotta-livets väv sa...

Vackra fina bilder du visar idag!
....men vad jag skrattade då jag läste om gamla husmoderskurer. Konjak! ja, faktiskt kan päronkonjak gå ner någon gång då och då.
Ha en bra vecka och njut av loppis till helgen!
Kram, kram
/Lotta

Hannis sa...

Visst är det häftigt hur det i naturen skapas utan en tanke på form och färg men ändå blir det alltid så oerhört vackert!
Av naturens egen kraft.

Gillar kombination rost mot det mjuka.

Jag förstår ditt loppissug!
Samma är det här=)
Kram Hannis