måndag 23 december 2013

I juletider...

...är det mysigt med lite pynt...den här misteln i metallplåt och sötvattenpärlor gjorde jag för några år sedan...
...i somras flyttade en liten vit ängel in till mig och för ett par veckor sedan kom en ännu en liten ängel, denna gång med en julhälsning, båda har de hår av guld och skapats av Kicki (Min Skattkammare)...
...två mysiga lurviga får har också flyttat in...det är Lisa (Ateljé eLLeN) som skapar så söta får...
...Lisa målar även vackra ljusstakar, som den mörkröda kulljusstaken nedan, men skapar även otroligt vackra traskronor.
...på min gamla symaskin har jag samlat mina kokböcker i en trälåda. Den höga träljusstaken som är gjord av ett gammalt stolsben kunde jag inte motstå när jag besökte Min Skattkammare...
...sen fick jag äntligen lite tid att besöka en loppis när vi var ute och åkte, där hittade jag det här vackra brevstället, så fint att samla årets julkort i...
...när ni läser det här är jag på väg mot varmare breddgrader...då har jag firat jul med barn och barnbarn två dagar i förväg, packat väskan, satt på mig solglasögon och solskydd och ser fram mot några riktigt härliga lata dagar...
Kram,
Regina

 

11 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ha det så skönt och avkopplande där du är min vän! Och fröjdefullt:)

Julkramar från Eva-Mari, som älskar din mistel!!!

STENLYCKA sa...

GOD JUL, HA DET UNDERBART!
Kram Raina

Margot sa...

Härliga bilder!
Önskar dig en riktigt Skön och Härlig Jul!
Kram Margot

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh du din luring, så roligt det låter med jul utomlands. Det skulle jag gärna prova någon gång.
Önskar dig en riktigt
GOD JUL och härlig resa.
Kramar
AnnaMaria

susanne sa...

Misteln tyckte jag om!
Ha det så gott i solen och god jul!/Susanne

annika sa...

Ha nu en alldeles underbar semester i värmen. Njut och lagra det underbara.
God jul till er

Kram kram
annika

Elle sa...

Vad härligt med semester! Här har de lovat regn och storm till jul. Njuter just av lite vintersol i ett grönt Tyskland - lugnet före stormen?
Ha en skön semester och god jul!
Kram Elle

Rosa i huset i vitt sa...

Önskar dig en god jul
kram Rosa

Min Skattkammare sa...

Tack för senast! Jättetrevlig pratstund!!
Aha...känner igen några pryttlar. ;)
Vad härligt med semester, ha det så underbart!
God Jul på er båda! (din kära make är lika trevlig som dig) :)
Kram Kicki

Lissboden sa...

Ha det så skönt på semestern och God Jul!
Kram

Tinas bo sa...

Önskar dig ochh din familj en riktigt GOD JUL!!

Kramis Tina