söndag 11 mars 2012

Vårkänslor, vinster och vårinspiration...

Det fanns några stackars snödroppar bakom allt bråte rara maken placerat framför platsen där de brukar växa, men inte alls så många som vanligt...
På fönsterbrädan spirar det i de små pappkrukorna från det stora möbelvaruhuset, allt utom persiljan har kommit upp=)
Lyckan har varit stor när den ena efter den andra vinsten funnit sin väg hem till min brevlåda. Det vackra kuddfodralet vann jag hos Susanne och Lotta med bloggen/bloggbutik Drömmar & Ting som även är namnet på deras fysiska butik. Susanne har även bloggen Blåbärs och smultronstället, om Lotta har någon blogg vet jag faktiskt inte, förlåt isf. Tusen tack, tjejer för att ni drog min lott!
Den andra vinsten kommer från Antonija med bloggen Hoffmans Design och vinsten var vackra spetsar. Tusen tack! Även Antonija har en bloggbutik Åsas Sy & Design där hon säljer sina vackra alster.
Med spetsarna som bakgrund visar jag ett dokument som jag knåpat ihop och dekorerat med gamla bokmärken, ska fixa en ram till det.
Idag har jag "utnyttjat" en tredje vinst...jag vann en biljett till Rum & Trädgårdsmässan i Kista hos rara Lena med bloggen Country Hill, så maken och jag har spenderat ett antal timmar i en mycket inspirerande miljö. Lena visade så mycket fint i sin monter på mässan och när vi kom fram dit säger hon "- Hej, Regina!"...jag menar vi har bara setts en gång tidigare och det var förra året på mässan och jag blev så glad och förvånad att hon kände igen mig=) Tack, Lena för att du drog min lott, det har varit en underbar dag! Bilderna nedan ger en liten försmak från mässan och det kommer fler i nästa inlägg...
Nu mina kära läsare önskar jag er en fin kväll och en bra start på veckan!
Kram,
Regina

9 kommentarer:

idémakeriet sa...

Vilken turgumman du är!
Kul med de olika vinster, grattis.
Kan tänka mig att du hade en trevlig dag där, mycket inspiration som man ska sortera i huvudet.
Kram Gerda

Elna sa...

Oj vilken tur du har. Ett stort grattis och vad trevligt med mässan *ler*.

Kram

Unknown sa...

Hejsan!
Grattis lilla turgumma till alla fina vinster. Kan tro att ni blev inspirerade på mässan. Var själv idag på en liten vårlöksutställning och blev såå sugen att plantera ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

annika sa...

Kul med alla dina vinster...nästan som födelsedag ju! Härliga inspirationsbilder.

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Grattis till alla vinster!! Och ibland är man närmare varandra än man tror! Nästa gång kanske vi får säga hej!

Ha det gott, hälsningar monica

lisashus sa...

Grattis till alla vinsterna! Oj, vilken tur du har! fina bilder från mässan och vilka härliga vinster du fick sen!
Ha en härlig vecka!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Gratis till alla vinster!!!
Vilken tur du har!
Så mycket fina saker du visar!
Ha en fin vecka
kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Turgumma, där! Vilka fina vinster!
Agneta kram

Anna sa...

Hej !!

Ja det är en härlig tid vi har framför oss =)
Samma är det hos mej, men persilja gror tydligen väldigt långsamt så deet är bara att vänta !

Kramar