söndag 11 september 2011

Fint på bakbordet

Små saker smyger sig in här hemma då och då...de placeras där jag vill ha dem och sen smälter de in i inredningen...
Gammal plåtburk med "glasfönster": Blueness
Gammalt äggställ: Blueness
Korvhorn: Home No.1
På vår resa runt Skåne, Bornholm, Österlen m.fl ställen hittade jag lite smått och gott. Bland annat denna Brotschneidemaschine från Alexanderwerk för en femtilapp. Jag har länge velat ha en gammal brödskärare och trot' eller ej men på samma resa hittade jag en till...
Helgen gick fort. Idag har vi ätit tillsammans med våra fyra barn med respektive och så minsta barnbarnet. Smörgåstårta stod på önskelistan, två stycken blev det med olika fyllning och så en bautastor äppelpaj.
*
Önskar er en fin start på veckan!
Kram,
Regina

26 kommentarer:

Nellie sa...

Fina saker du visar! Mycket ögongodis på bilderna. Har också en sådan där brödskärare. Har inte vågat ha den framme pga barnen, kanske dags att damma av den nu när yngsten är 13! Ha det bra!

Anonym sa...

Grattis till dina fynd. Precis den ägghållaren letar jag efter:-)

Kram

barbrok sa...

Vilka fina gamla saker du dekorerat med! Vill ju oxå ha en brödskärare!!
Kram

LOPPISLIV sa...

Så mycket fina saker där på ditt bakbord. Brödskäraren är jättecharmig, roligt när man hittar sånt man länge letat efter. Och visst är det konstigt att man då helt plötsligt kan hitta flera av det som man innan inte hittat alls :-) Ägghållaren är superfin också.

Ha nu en fin söndagskväll. Kram Paula

Unknown sa...

Oj va många fina saer du har där :). Brödskäraren är en eftertraktad raritet jag tror många vill ha.
Önskar även dig en bra start på dagen, kram Ing-Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån ägghållare har jag tittat efter, och så fint med cyklamn i burken. Du har jättemycket fint på ditt bakbord. Låter så gott med smörgåstårta, en bit nu till Idol slulle sitta fint.
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tappade ett e, det ska ju stå cyklamen. Men det räknade du säkert ut.
Kram
AM

Märta sa...

Vilka fina fynd du har hittat/köpt!
Kram! Märta

linnea-maria sa...

Vilka vackra fynd du har hittat och arrangerat så fint. Åh jag skulle vilja gå mer på loppisar och auktioner och hitta såna där roliga saker! Ha en fin vecka

Lantligt i smultronbacken sa...

Väldigt fina detaljer du har. Blomman gjorde verkligen pricken över i tillsammans med allt det andra där.

Kram Teres

Lisas torp sa...

Vilka härligt gamla nostalgiska saker du har samlat! Vilken stämning de ger.
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Vilka underbara gamla saker vännen. Ja visst är korten som Katha har gjort fina. Ha det toppen nu goa bloggvän.
Kram Agneta Nyanser av Vitt

annika sa...

Du gör så mysigt och hemtrevligt. Det är härligt att samla sin familj och umgås. Vi träffade alla utom Alida i dag. Henne åker vi till nästa helg.

Hoppas att bilderna ligger kvar nu.

Ha en fin vecka du också.
Kram
annika

Stina sa...

Mysgumma där!
Kram Stina

Viola sa...

VIlka vackra saker du fyndat, blir så fint tillsammans, här var det oxå middag igår...båda sönerna hemma för en gångs skull, men idag ska norgegutten ta tåget tillbaka till Oslo, ha en bra dag, kram

Compact Garden sa...

Avundsjuk?...nejdå...eller ja kanske lite haha..vilka fina saker du både fyndat och har framme.
Ha en skön vecka kram Anne

Fågel Blå sa...

Åhhhh så mycket foint du fyndat!!!!
Helt underbara saker!
ja du man kan hitta mye fint!!!!
Ha en fin Ny vecka!
kramar Kathrine

Anki sa...

Det var mycket härligt smått & gott! Smörgåstårta låter himmelskt, jisses vad sugen jag blev!

Nja skåpet, ja det vet jag ju vad jag vill ha när jag ser det...som allt annat...sen blir jag ändå inte nöjd?! hihi!

Önskar dig en toppendag!
Kraaam!

Tillsammans Hemma sa...

Hej.
Det finns en lite hälsning att hämta inne på min blogg och tack för att jag får följa din blogg som är så fin!
Hej från Loo

Tidsmästarinnan sa...

Hej där bönan,
njuter av dina fina bilder. En sådan brödskärare har jag faktiskt aldrig sett, kul att du hittade två! Så är det ofta för mig på loppis, man hittar något som man redan har... hmmmm :-)
Tack snälla du för dina fina ord inne hos mig.
En stor kram - och gonatt säger jag
Susanne

Elle sa...

Vilka mysiga saker du hittat nu igen!
Där kan man ju bara bli sugen på att stå i köket och baka!
Ha en fin vecka!
Kram Elle

Anonym sa...

Såå himla fina saker du visar! Å vilken charmig brödskärare! :)

Ha en toppendag!
Kramar Catarina

Anonym sa...

Kan inte kommentera med mitt konto på din blogg verkar det som!?

Kommentaren ovan är från aliceochelvira :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint du har hittat. Och så bra du har skrivit var det kom ifrån också :)
Kram
Marie

Handgjorda drömmar sa...

Mums vad mycket fint!!
Tack för din uppmuntrande rader hos mig - kan behövas ;)
Kram Marie

Nyanser av vitt sa...

Ha en fin dag du också och håll i hatten :0)
Sköt om dig!
Kram Agneta