lördag 9 april 2011

Man är väl inte sämre...

...än att man kan ändra sig. Första gången jag gjorde decoupage, var till förra påsken och det var ägg jag skulle göra. Det gick inte så bra, så jag lovade att jag aldrig skulle göra om det igen. Men envis som jag är så vill jag ju prova igen. Fram med material och en ny flaska med decoupagelim/lack inhandlades. Så nu står en låda med "nyvärpta" ägg på mitt bakbord... Önskar er en underbar fortsättning på helgen, med sol, värme och fågelsång! Kram, Regina

19 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Skam den som ger sej!Bara så himla söta ägg har du gjort.Vad duktig du är.Önskar dej en underbar dag vännen.Vår kram Rita ♥

barbrok sa...

Verkar ju jättesvårt det där med decoupage, ska testa nångång men inte kommit till skott
Barbro

Verasantik sa...

Oj vilka fina ägg. Så gulliga!
Ha en bra helg.
Kram Eva

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu startat en ny tävling:

http://uj76.blogspot.com/2011/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna ett presentkort från en UNDERBAR inredningsbutik - kika gärna in o delta i den med :)

Mina Gouldsamadiner sa...

Snygga och roliga.Blir ett fint blickfång.
Nu blev jag oxå sugen på decoupage.Har aldrig gjort det.Har några vita krukor jag funderat på att fixa till.
Härlig helg på dig.
//Hem Ljufva Hem

jessikan sa...

Ursöta!! De där med decoupage kan man lätt bli beroende av när man väl fått kläm på de :)

Kram J

Lantliga drömmar sa...

Skam den som ger sig, de blev ju superfina ! Nilla

Bitte sa...

Så många vackra påskägg du har gjort! :-) Jag blev så förtjust i det med fjärilarna...

Jag har aldrig provat decoupage, för jag har fått för mig att det är väldigt pilligt och svårt, men det kanske det inte är?

Ha en fortsatt fin helg!

Många kramar
Bitte

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej Regina
Tänk vad tiden går
för bara någon helg sen var vi i Dk.
Äggen blev jätte fina. Jag köpte decopage lim.
Men skickade de med min kusin Jessika Som hon skriver i inlägg ovan Hon blev beroende. så flaskan e tom. Lär få köpa ny så jag åxå kan testa. Ha en mysig Lördag
Kramisar'
Sus

Unknown sa...

Blev väldigt fina dina ägg.
Önskar dig en fortsatt skön helg.
Kramar Ing-Britt

Krillas Krusiduller sa...

Va duktig du är! Jag önskar att jag kunde ha samma tålamod. Jag brukar få erkänna mig besegrad efter en stunds trätande... hihi.. :)

Trevlig helg! Kram C

Puumuli sa...

Vad fina äggen blev! Grattis!

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Anna-Lena sa...

Tusen tack för din rara grattishälsning!Vilken flitig höna du har varit som värpt så mycket ägg, hihi, helt underbara!. Jag har dille på fjärilar just nu så det är inte svårt att gissa vilket ägg som blev min favorit. I år är jag nog en panelhöna, får njuta av alla andras fina ägg i stället.

Ha nu en jätteskön helg!

Kram Anna-Lena

Mie fra Mies Mirakler sa...

Loppis er så artig, jeg var kjempefornøyd med fangsten i dag, måtte lage to innlegg for å få med alle tingene :D Nydelige påskeegg du har laget, likte spesielt godt det med sommerfuglene på. *♥*

Photo by Maria sa...

Det var ju tur att du ändrade dig för dessa äggen blev ju superfina :-)
Man skall alltid ge saker två chanser ;-)

Kram Mia

Anette sa...

Hallå! Wow så fina ägg du knåpat ihop!
Kraaam/Nettan

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad bra att du gjorde ett nytt försök i år igen för det vart ju toppen snyggt.
Ha det gott:)

Vintagepia sa...

Hei...fainn deg hos Maleviks Rosentradgård...kjæmpefin blogg...lægg meg tell som føllar :o)
Nydelie`påskeegg...lage påskeegg eg og :o)
Ha æi fin uka!!
Vintagepia

Blåbärs och smultronstället sa...

Hur vackra ägg som helst!
Tur att du ändrade dig...
Kram på dig!
Susanne