söndag 5 oktober 2014

Ålder...

...är någonting fantastiskt som innefattar alla åldrar och upplevelser som man haft i sitt liv. Jag kan inte låta bli att associera till Dunderklumpen, en film som jag bara älskar gjord av Beppe Wolgers. I filmen undrar gosedjuren vem han är, Dunderklumpen, och han förklarar:

Jag är fyrtiotvå år gammal - men jag kommer ihåg när jag var två år och tio år och trettiotvå år gammal. Har ni förstått? Jaha alltså inte det. Jag menar att jag är alla dom människorna jag har varit förr. Ja, ibland så känner man sig som en ettåring och då ger man ifrån sig; hi he he he ho Och ibland så blir jag fnittrig som en femåring; hi hi hi och ibland så kan jag vissla som en treåring på det här viset (dålig vissling) och ibland så kan jag bryta en gren som en trettioåring och ibland; då skjuter jag med en slangbella som en tioåring och jag kan ryta; UNDAN GUBBAR som en fyrtioåring och jag kan leka med nalle och jag kan slåss med björn i skogen - har ni förstått nu då? Jag menar att jag är alla dom jag varit förut (filmklippet kan ni se här)

Inledningen kommer sig av att jag lagt till ännu ett år till min "meritlista". Gårdagen firades tillsammans med barn, deras respektive och barnbarn, med tårta och fina presenter. En present har jag köpt till mig själv också. Denna vackra kyrkoljusstake som är köpt hos Lionel med webbutik och showroom Suedecoration.
Ställde upp ett stilleben på byrån, ljusstaken tillsammans med ett par gamla medicinflaskor som jag ropat in på nätauktion, ett gammalt gjutjärnsfönster som jag köpte i Danmark förra sommaren och fäktningsmasken som jag köpt tidigare hos Seudecoration.
Hoppas ni har en skön helg och jag önskar er en riktigt bra ny vecka!
Kram,
Regina

30 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är alla som jag varit förut, den meningen var bra. Och grattis till dig som firat födelsedag. Det var en vacker ljusstake.
Stor kram/AM

G:a Affären sa...

Mycket tänkvärt!
Grattis!!! Då betyder det att du är våg, kan förstå det för de tycker om det vackra i livet.
En bra idé att köpa present till sig själv, då blir det helt rätt. Jag har också köpt så fina saker hos Suedeco! Och den ljusstaken är verkligen vacker, en användbar sak du kommer att ha mycket glädje av. Vilket fint stilleben!

Varm grattiskram till dig!
Cia

Tinis vita hem sa...

Grattis på födelsedagen!
Jättefin ljusstake du köpt och fint stilleben :)
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

Meta sa...

Då får jag gratulerat i efterskott då. Hurra Hurra.
Det är så fint på dina bilder. Ljusstaken är så fin.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Ezter sa...

Grattis :)

Elle sa...

Grattis! Hoppas din dag var fin.
Kram Elle

HWIT BLOGG sa...

Åh GRATTIS min vän! Ja inte blir vi yngre precis men det är bara att köra på och vara glad, det underlättar!
Varm kram,
Titti

lisashus sa...

Grattis till ännu en årsring! Ja, Dunderklumpen har så rätt så! :)
Det verkar som om du hade en härlig dag!
Vackra bilder!
Kram
Lisa

Rigmor sa...

GRATTIS i efterskott!! Det här med ålder, det får mej ibland att stanna upp och fundera, för jag har svårt att hålla reda på min egna ålder, svårt ibland att vara "vuxen" och mogen, svårt över huvudtaget att förstå vart alla dessa år tagit vägen!! Men jag vill absolut inte göra något ogjort, av en del har jag lärt mej, annat har mest runnit förbi...
En väldigt vacker ljusstake, och alldeles perfekt i dessa tider när man börjar krypa in igen och tända ljus.
Ha det så gott!!
Kram kram

Geli sa...

Dear Regina!
What a beautiful candleholder!
I hope you are well and I wish you a very happy next week and a lot of fun with your new haircut!
With love,
Geli

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till dig i efterskott! Så fn ljusstake. Kram Suss

Hannis sa...

Stort grattis i efterskott!
Och vilken vacker ljusstake!

Jag tycker att det där med ålder är något fint.
Och fascinerande med hur man förändras men ändå har sig kvar.
Precis som du skriver.

Kramen Hannis

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, en underbar ljusstake du har köpt.
Kram Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Grattis i efterskott!!!
Vilket vackert gjutjärnsfönster du fått tag på. Skulle också vilja ha ett liknande...gillar saker i gjutjärn ;)
Kram bia

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Stort GRATTIS till dig i efterskott!
Vilket underbart bra inlägg!
Så kloka och sanna ord. Tycker så mycket om Beppe Wolgers klokheter!
Underbar är också ordet för din ljusstake! Såååå fin!

Kramar till dig
Anncathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag ber att få gratulera så mycket, en aning i efterskott men inte desto mindre! Och jag tycker du gjorde det väldigt bra som fick den nya fina ljusstaken, den måste passa jättefint hos dig!
Agneta kram

Alice & Elvira sa...

Ååh, stort grattis i efetrskott! :) Vilken fantastisk vacker ljusstake! :)

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Catarina

Helens Universum sa...

Grattis! Och vilken vacker ljusstake! Fint det där med åldrar ;-)
Kram Helen

Hanna sa...

så fina bilder

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Tack för fina ord hos mig <3..sååå fina bilde och härlig text i din blogg!!

Ha det gott!! Kram

Sofia sa...

Visst är det så... =)
Stort Grattis i efterskott...
Helt underbart det där fönstret är!
kramis Sofia

Solstrimmor sa...

Vilken klok Dunderklump! Grattis till ett till insiktsfullt år... vi blir också bara klokare och klokare:)

Vilket fint stilleben! Mmm, jag njuter av dina fina saker. Ha det fortsatt gott!
Kramar från Eva-Mari

Skogslyckan sa...

Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

Hoffmans Design sa...

Fyllde du år. Grattis i massor från mej på din stora dag.

Jo du det blev bara över helgen sonen kom hem på måndag så var det skolan igen.

Men nu har vi flyttat hem honom i onsdags efter föräldrar mötet. Så han är hemma i 6 dagar sen USCH Fy vad hemskt han åker iväg med skolan i 2 månader.

Jösses vad jobbigt. Men det säger jag inte till han.

Kommer hem igen den 9 dec.
Sofia fick sej ett bryt i veckan på att han kommer att va bort så länge men som jag sa till henne vi har ju varandra och att Fredrik kommer ju hem snart igen.

Ja du så går det när dom växer upp och väljer konstiga banor.
Kram

Verasantik sa...

Grattis långt i efterskott. Det var ett tag sen jag var inne hos dig men som vanligt är det så fina bilder och trevliga inlägg. Jag tyckte också mycket om Dunderklumpen.
Ha en fin helg.
Kram Eva

Hoffmans Design sa...

Tack att du kom i håg det.
Jo jag tror också att det kommer gå bra men konstigt idag när han inte kommer hem till oss. Så det bli att dra streck på tapeten hur många dagar det är kvar innan han kommer. Kram och ha en go helg.
Antonija

Black Iris sa...

Tiden går så fort tycker jag så det känns som om åren läggs till alldeles för ofta..
Ett så jättefint stilleben du skapade med den vackra ljusstaken..

Kram Maidi

Anna Stenberg sa...

Väldigt vackert! Fortsatt trevlig helg! Kram Anna

Ett ögonblick sa...

Åh har jag missat detta... ett stort GRATTIS till Dig i efterskott!! Underbart vacker present Du köpt!!
Jag är alla dom som jag varit förut... också en tanke, ganska skön sådan...för det är ju faktiskt så det är, underbare Beppe! hans härliga texter och person, vilken förlust det var att han gick bort så där, alldeles för tidigt.

Hoppas att Din söndag blir en riktigt bra söndag!!
stor kram lisa

Hopas a

Frøken Anker sa...

En meget smuk lysestage ❤