tisdag 29 juli 2014

Värmen...

...fortsätter och det är helt underbart. Semesterrutinerna är etablerade nu...livet levs utomhus...timslånga frukostar ute med bra samtal som inte hinns med annars...dåsandet i skuggan med sommarpratarna i öronen...böckerna som lästs som legat på hög under årets övriga månader...middagarna som tillretts på grillen...de underbara kvällsdoppen...sena kvällar på altanen då samtalen fortsätter i stearinljusens sken... 
...idag säger de att det ska vara sista dagen med så här höga temperaturer och det är kanske bra för nu är det bara några få dagar kvar på semestern och svalare väder gör att jag blir lite mer effektiv och kan påbörja återgången till "vanlig" tidsrytm. Det är en del som ska ordnas med inför måndag då jag börjar mitt nya jobb. Det är pirrig med mycket nytt, bara en sådan sak som att jag ska börja pendla med tåg och buss...
Bilderna visar några av mina favoritsaker just nu...det vackra järnfönstret som jag hittade på loppis i Danmark förra sommaren, fäktningsmasken som jag köpte hos Lionel i butiken Suedecoration, krukan med den konstiga växten som nästan ser död ut. Efter att vi besökte Eija och Norrfrid kom maken med en propphållare att sätta ljus i, det hade han sett i Eijas butik...
*
Ha det gott, vänner!
Kram,
Regina 

20 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka vackra ting du visar och så skönt att kunna varva ner och återhämta sej så!
Ja, värmen inbjuder verkligen till lata dagar och det är välbehövligt!

Ha det fortsatt gott!
Kramar
Lisa

Huset bakom lindarna sa...

Visst är det ljuvliga dagar vi har, men tyvärr finns det saker som måste göras trots värme och ljuvliga dagar. Men jag njuter så gott jag kan...
Kram/Finas mammis

Ett ögonblick sa...

Ja, det är väl ungefär så sommarrutinerna sett ut i år, bortsett från dopp i sjön. Vi är så kallade badkrukor båda två, min man och jag:)))
Vad spännande med nytt jobb... och nya rutiner;))
vackra bilder!!!

Vilken häftig klocka du har lagt till i högermarginalen!!

Ha det gott!!
kramar lisa

Blommiga Rutan sa...

Javisst är det alldeles, alldeles underbart med denna varna, soliga sommar! Börjar också jobba på måndag så jag instämmer med dig, då får det gärna bli lite svalare. Men här är det sagt att torsdag, fredag och lördag ska bli soliga och varma.

Ha det så gott och stort lycka till med nya jobbet
Kramar Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Jag är så van värmen nu, så idag blev jag lite vemodig när det har blivit lite svalare...fick lite höstkänsla...gud så kort sommar vi har!!
Lycka till med nya jobbet!!
Kram bia

Meta sa...

Härliga dagar ska ta slut när de är som best sägs det ju. Skönt att du har haft en fin semester det behöver du.Lycka till med nya jobbet.Du har så många fina stilleben hos dig.
Ha en fin onsdag
Kram Meta

suedecoration sa...

Stort LYCKA TILL med det nya jobbet!
Varma hälsningar från Agneta & Lionel / suedeco

Hannis sa...

Vackra bilder med skön text.
Det är en fantastisk sommar vi har nu.

Spännande med jobbstarten!
Utvecklande med nya utmaningar.

Kram Hannis

Geli sa...

Dear Regina!
So beautiful things ...
I wish you a happy summer ...enjoy the extraordinary heat in your country and I' m sure the new job is great for you!!!!
With love,
Geli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackert järnfönster, och fäktmasken gillar jag. Bra tänkt av maken och fixa så du också fick en sån fin ljusstake.
Kramar/AM

Jennica... sa...

Vad spännande med nytt jobb! Lycka till på måndag!

Och ja...värmen....och sommaren...helt underbart! Idag är det faktiskt mulet hos mig men inget regn och det är ändå 25 grader. Vi får väl se hur det blir framåt dagen.

Kram Jennica

G:a Affären sa...

Lycka till med det nya jobbet, snart blir du van att pendla och läser eller slumrar till på buss och tåg.
Vilka fina saker du visar, förstår att de är favoriter!
Suedeco har så mycket fint, och så är de så trevliga! Den butiken skulle jag vilja besöka, i flera timmar.
Kul att din man snappar upp bra idéer, många män verkar vara helt "blinda" när det gäller inredning.

Ha de gott du också!
Kramar
Cia

Hajan sa...

Ha, ha det är inte klokt tyckte
att något kröp på min skärm.
Det var ju din härliga klocka, den är Du ensam om, vad jag vet i alla fall.
Lite härligare luft i kväll
äntligen.
Din blogg är jättetrevlig
kram från Hajan

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter som om ni haft riktigt bra dagar och verkligen tagit det lugnt och haft det skönt, precis som det skall vara när man är ledig.
Spännande med nytt arbete och nya rutiner!
Agneta kram

Vardagens guldkorn sa...

Ja visst har sommaren varit fantastisk :) Många och långa samtal i de ljumma kvällarna, underbart!

Visst är den cool den där växten, jag har en sån också! Kunde inte låta bli att köpa den. Jag hoppas den vill hänga med in till hösten också men just nu står den på altanen. Jättehäftig tycker jag :)
Kram Linda

HWIT BLOGG sa...

Sköna sommarrutiner du har haft...låter riktigt härligt och jag tror du verkligen behövde det efter en stressig vår. Spännande med det nya jobbet, tuta och kör vännen! Det blir en rolig höst för dig...
Kram Titti

Maria sa...

Det låter som om du har haft en riktigt fin och härlig semester! Långa samtal och uteliv... grillad mat och altanhäng, det låter otroligt trivsamt och välbehövligt!

Vad spännande med ett nytt jobb... hoppas att du kommer att trivas med dina nya arbetskamrater och arbetssysslor! Blir lite nyfiken på vad det är du jobbar med!?

Ta hand om dig och många tack för dina hälsningar inne hos mig!
Kram♥ Maria

Felix sa...

Det vill till att passa på att njuta av den sköna sommarvärmen! Fast det verkar som att värmen kommer tillbaka igen... Lycka till med nytt jobb. Låter spännande. Jag har semester en vecka till, men skulle gärna haft ändå mer... ;-)

Har läst ikapp en del som jag har missat. Vacker bukett i förra inlägget! Och fina bilder från Norrfrid och er resa längs Höga Kusten!

Sommarhälsningar
Elisabet

Browneyedgirl sa...

Vad mycket fint :)
Ska kika mer men önskar dig en fin dag....

Villrose sa...

Ja, ja, ja! Det er bare herlig.
Nyt den siste kvelden, det gjør vi :-)