tisdag 8 juli 2014

Dagarna...

...rusar förbi...de är fyllda av jobb, försök att tygla den inneboende stressen och att hitta semesterlunken...bloggen har verkligen inte haft högsta prioritet...
...för sonen är dagarna fyllda av smärta och rehabilitering, att försöka lära sig att gå igen...hjärnan har tappat kontakten med alla senor och muskler, muskler som tappat kraft och massa... 
...några semesterplaner har inte realiserats ännu, men av en händelse besökte jag detta slott, Wiks slott. Ett yttepyttigt slott, sååå romantiskt och allra bäst är ju att komma hit sjövägen. En guidad tur i slottet och en god fika i caféet, ibland behövs inte så mycket. Ni kan läsa mer HÄR och HÄR.
*

Ja och sommarvärmen kom ju till sist...det känns som man inte är riktigt van vid riktiga sommartemperaturer...
Kram,
Regina

9 kommentarer:

Elle sa...

Vad jobbigt för dig och din son. Jag hoppas verkligen att han snabbt får tillbaka sin rörelsefrihet igen.
Inga semesterplaner här heller. Istället börjar jag ett nytt jobb där jag har massor av rutiner att lära, samt säljer huset. Det tar på krafterna :(
Kanske det är vår tur att ta semster när de andra börjat jobba igen...? ;)
Kram på dig!

Bitte sa...

Vad tråkigt att din son råkade ut för den där olyckan, det låter fruktansvärt jobbigt för honom! Och för dig med för den delen som kanske inte får den semester du så väl behöver. Hoppas verkligen att sonen slipper smärta och rehab snart!

Jag kom på mig själv med att känna mig jättestressad i helgen och insåg att det varken är klokt eller hälsosamt att känna sig stressad när man har semester. Den här veckan ska jag därför försöka ta det lugnt och vara ute mycket, på måndag är det jobb igen!

Slottet du besökte ser väldigt vackert och charmigt ut, jag ska lägga namnet på minnet för jag älskar att besöka slott :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Geli sa...

Dear Regina!
I hope all get' s fine with your son!!!!!!!
I love this castle!
Hope the sun is shining for you!
With love,
Geli

Sofia sa...

Jätte vackert slott! =)
Men va tråkigt att höra om din son...stackars honom, så jobbigt!
Kram kram
Sofia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Värmen kom, just nu sitter jag inne och trycker, längtar till sjön. Stackars sonen, hjärnan ställer till det i såna situationer.
Kramar/AM

Blommiga Rutan sa...

Hej Regina!

Stackars din son, extra jobbigt att råka ut för detta mitt i sommaren, och nu med denna värme också.
Hoppas att han snart blir bättre, och slipper ha ont.

Vilket fint slott! Det där blev jag jättesugen på att besöka. tack för tipset!

Kramar Anncathrine

Home Bohemia sa...

Hej Regina,

Jag tänker snart bidra med ett "smultronställe" till din lista
från västergötland...ett ställe jag besökte för första gången i början av maj (och tog en massa bilder). Jag har tittat och det finns inte med hos dig. Jag tänkte göra ett inlägg på min blogg så småningom och länkar sedan till din:)Kul med listan!! Jag och kärleken ska åka på en egen liten biltur i börja på augusti och vara borta några dagar. Då kommer jag att få nytta av den:D Kram Maria

HWIT BLOGG sa...

Åh så jobbigt för sonen, hoppas det går bra.
Jättefina bilder från ett underbart slott...
Kram, Titti
(Pssst...tack för ditt sköna sms häromkvällen, jag suger på den karamellen!)

joanna uk sa...

Interesting building.