tisdag 8 februari 2011

Tusen tack...

...för era medkännande ord. Jag vet att det är svårt att formulera tröst eller råd när man inte vet vad som hänt. Jag har själv suttit och funderat vad jag kan skriva som ger tröst och lindring, när någon skriver att det är svårt, att man vill göra en bloggpaus för att det hänt saker, att livet får slagsida, att man mår dåligt på grund av sjukdomar som jag inte kan sätta mig in i hur de känns...men det är de tröstande orden som värmer, medkänslan och uppmuntran, att man bryr sig om...detta träffar rakt in i hjärtat ska ni veta...
Jag är urusel på att baka, men en sak kan jag baka och det är Drömmar, lämpligt eller hur? *blink*
Mina Drömmar är omtalade bland släkt och vänner...de smälter i munnen, eller hur, Elle? (tog med mig ett lass till ett av Elles knytkalas)
På förmiddagen tog jag en fikastund. Drack kaffet ur min underbara, vackra kopp som Gudrun har drejat och mumsade i mig några Drömmar, allt serverat på ett svart fat från Bo Fajans.
Det finns Drömmar kvar, kom får ni smaka...
*
Kram,
Regina

16 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Drömmar mums så gott.
Kramar:)

Country Hill sa...

Vilka underbara drömmar Du bakat blir lite godissugen när jag ser dom.
ha det gott!
Kram Lena

Elle sa...

Att vara bra på drömmar är inte illa, eller?
Det rinner i munnen på mig redan.
Hur vore det med ett litet recept...
*ser på dig med bedjande hundögon*

Eller är det ett hemligt recept som har bevarats i generationer? *haha*

Hoppas att du hittat din haka igen! *ler*
Kanske du kan förstå varför vi är så roade av deras sätt att leva?

Hoppas det är bra med dig!
Ha en fin dag!
Kram Elle

Hoffmans Design sa...

Jag förstår att det e något jobbigt du går igenom. Är själv i en sån fas. Men jag säger tur jag har bloggen den hjälper mej att hålla humöret uppe med alla er där ute.
Vilka goa drömmar du har gjort dom ser smariga ut.
Kram i massor

skifferhuset sa...

Ser så goda ut dina drömmar! Kaffekoppen blev jag så förälskad i, å vad söt helt i min stil! Hoppas allt ordnar sig för dig! Kram Iréne

Unknown sa...

Drömmar är min favorit,............ näst efter bondkakorna som farmor bakade!
Vilken fantastiskt fin fikabild (den översta)!
Kram
Ingemar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Läste även ditt förra inlägg... Och det är nog inte konstigt om man drabbas av bloggtorka om ens liv tar en vändning som man inte är beredd på. Hoppas bara att det inte är något allvarligt, och att det löser sig på något sätt.
Och jättebra att du bakat drömmar! De ser alldeles perfekta ut. Och du ska se att dina drömmar kommer att förgylla tillvaron för de som får chansen att smaka dem... Jag kan nästan känna hur de smälter på tungan :)
Kram
Marie

Lotta-livets väv sa...

Drömmar som smälter i munnen....de ser verkligen helt perfekta ut...och du ser...du kan ju skapa drömmar! Vet inte vad du går igenom och tröst är svårt att ge...men man brukar ju säga att bortom det svåra finns ljuset igen även om vägen går genom mörker ett tag. Baka drömmar! kan finnas en symbolhandling i det.

Bloggtorka, ja det är lätt att det blir så. Min blogg har legat i malpåse nästan ett år. Jag bloggar runt ibland och idag hamnade jag hos dig, kanske av en slump, kanske inte.

Kramar
/Lotta

Märta sa...

O drömmar, de ser verkligen ut att kunna smälta i munnen!
Vet ju inte vad som drabbat dig med all sin kraft, men jag önskar att du ska finna kraft här i bloggvärlden och ta emot alla värmande ord vi vill ge dig!
Kram! Märta

Gudrun sa...

Hej Regina!
Vet du att du är en pärla? en riktigt fin sådan. Du har alltid gulliga ord att säga. Nu har inte jag läst ditt tidigare inlägg men det skall jag göra när jag är klar här.
Hur som helst, det är alltid trevligt att få besök av dig. Själv känner jag bloggtorka, just nu är mycket tråkigt och energin infinner sig inte. Jag är lat och uttråkad. Så kan det vara. Det kommer väl bättre dagar.
Drömmar, det är gott :) Jag har moffat i mig några blåbärsmuffins. ;)
Ha det gott och en fin kväll.
Kram

Norregård sa...

Hej!!
Hoppas att allt är bra med Dig;o)
Jag fikar gärna drömmar med Dig!

Kram Malin

Vardagens guldkorn sa...

Här finns inte heller mycket inspiration just nu men vi kommer igen, eller hur. Verkar som om du behöver extra omsorg just nu, hoppas du har någon som har lite extra tid för dig! Skickar lite extra kramar till dig i alla fall och extra tankar, hoppas det ordnar upp sig! Jag blir så glad över dina uppmuntrande inlägg hos mig, de värmer alltid ska du veta.
Hoppas du hittar ny ork!
Kram Linda

Lisas torp sa...

Så fina drömmar du bjuder på idag!
Jag kan bara önska dej allt gott!
Kramar
Lisa

Photo by Maria sa...

Nej det är inte alltid lätt att veta hur och vad man skall säga som tröstar och helst inte när man inte vet vad som gjort en person ledsen.. Men att visa att man finns där kan vara fullt tillräckligt..

Mmmm... Drömmar är så gott.. Det bakade jag ofta när barnen var små men nu är det ett tag sedan..

Vilken underbar kopp du har.. Så fin..

Ha nu en fin onsdag..

Kram Mia

Skogslyckan sa...

Finns det några kvar? Jag älskar ju drömmar av alla de slag...ler. Jag har heller ingen vidare inspiration för tillfället, är väl årstiden kan jag tro. Har suttit mycket vid datorn och lagt in varor den här veckan, men idag skall det målas... Ha en fin dag!
Kram Pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh om du bott liiiiite närmare hade jag kommit förbi eller inte idag är det inte så mycket ork i lilla jag, ligger eller halvsitter helst i sängen och försöker andas utan att det gör för ont....
Ha en finfin dag!
Kram/Lena