fredag 29 oktober 2010

Firande i efterskott

Förra lördagen kom äntligen äldsta sonen med flickvän ner från Gävle för att fira mig, så då ordnade vi kalas...igen. Jag fick så fantasktiskt vackra rosor av min mor och de står precis lika fina idag.
Av svärmor fick jag pengar på min födelsedag och de fick bli en grundplåt till en underbar soppterrin. Jag älskar vitt porslin med lite blå dekor. Soppterrinen är en Gustavsberg från 1904, skicket är perfekt.
Hittade två söta kryddburkar. På internet snubblade jag på en mysig butik, Blueness, där kan man hitta fina gamla saker. Där hittade jag den här skärbrädan.
Då börjar det närma sig nattidags den här fredagkvällen. Har slappat i soffan och kikat på Idol, de är duktiga killarna och tjejerna. I morgon em ska jag på spa, men på förmiddagen blir det lite jobb i trädgården och en promenad i skogen. Få se om jag klarar mig helskinnad. Vår skog har varit utsatt för "skövling", träden är nersågade, ris och stubbar ligger kvar, stora, djupa hjulspår går kors och tvärs...skogsvård?????
Trevlig helg!
Kram,
Regina
*
Om ni vill delta i min utlottning, klicka HÄR!

11 kommentarer:

annika sa...

Underbart vackra rosor. Härligt att de står sig så länge. Roligt då barnen kommer hem. Men Regina...vilken fantastiskt fin soppterin...så fin med det vita mot det blå.
Vi har kollat lite på Idol och Dobido. Nu är det snart sköna sängen som gäller. I morgon har vi invigning av ett nytillskott till Friskis & Svettis. Den nya lokalen är endast 900 m ungefär. Toppenläge tycker vi.
Kram
annika

Vit som snö sa...

Mmmm såna vackra rosor!!! Härligt när dom inte nickar så fort också.
Grattis i efterskott då förstår jag!!!
Soppterrinen såg vacker ut.
Ha en skön dag i skogen och se var du sätter fötterna. Trist när det skövlas sådär...det tar ju år o dar innan det blir "naturligt" igen:(
Ha det gott! Kram Cilla

Emmas utsikt sa...

Å så fina grejer. Bara snabbt inom för att önska en god helg!

Kram
Emma

Anonym sa...

Vilken vacker soppterrin, enkel i sin design! Jag är också blåvit och älskar dessa gamla ting! Nu ska jag kolla in på ditt tips!

Trevlig helg.
Kram Eva-Mari

Ps. Vår skog är också "vårdad"!

hemma hos lilla mej sa...

Underbara rosor.Härligt att dom inte nickat än.Vilken vacker soppterrin.Bara så underbar.Önskar dej en härlig dag med spa.Ha det bara så gott.Kram Rita ♥

Hoffmans Design sa...

Grattis i efterskott (tror jag).
Underbara rosor ibland kan man få tag på så bra rosor ibland dåliga. Håller med dej att blått och vitt är jätte fint på porslin.
Hoppas du hade det underbart på spa vi skall ha vuxen kalas här idag så nu blir det att sätt fart.
Ha en skön helg kram.

Fågel Blå sa...

Underbara rosor!!!!!
Så fin soppterrin!!!!
Hoppas du får en fin helg!
Kram Kathrine

Ett Vitare Hem sa...

Vilken vacker soppterrin, äntligen har du fått fatt i en vet ju att du sökt ett tag ;o)
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Roses & Angels sa...

Så fina rosor. Älskar ju det. Man skulle kunna köpa färska blommor varje vecka men det blir lite dyrt. Så vacker terrin. Ha en underbar kväll kram

Skogslyckan sa...

Vad kul med pengar till något man verkligen vill ha. Jag har en likadan soppterrin och även en sån i miniformat, tror det är till en dockservis. Jättefint blåvitt du visar. Skall kika in i butiken du tipsar om. Ha en fin söndag!
Kram Pia

Huset vid ån sa...

Grattis i efterskott!
Vilka underbara rosor, kul när man får njuta av dom länge....

Vilken fin soppterrin du köpt dig, jag skulle också vilja ha en sån.....Bra när man får pengar så man kan köpa sig vad man vill!

Kul att du ville vara med i min lilla utlottning också, jag drar vinnaren om en vecka!

Hoppas att du får njuta av en vacker o skön söndag!

Kram Therese