onsdag 15 september 2010

Jag är en hamster...

...som sparar på många saker och har svårt att slänga. Jag har flera tidskriftsamlare med tidningar, gamla tidningar, t.ex. Allt i hemmet från 80-talet. Gamla IKEA-kataloger. Såg faktiskt i tidningen idag en som samlar på gamla IKEA-kataloger. Jag kanske har någon katalog från de år han saknar=) Idag höll jag på och kikade i en tidskriftsamlare och hittade Lantliv från 2005. Kunde inte låta bli att ta några bilder ur tidningen och bjuda er på.
Här hemma har jag små projekt som börjar bli färdiga och kommit på plats. Ett litet vägghörnskåp har målats och glaset i dörren byttes ut mot hönsnät. Skåpet sitter i hallen istället för nyckelskåpet. Hjärtat med texten Angles are welcome here köpte jag av Carina (Ängeln i vitt) på bloggmarknaden.
På Pingstkyrkans second hand var det i lördags sååå många besökare. Det gick inte att gå runt i lugn och ro och vrida och vända på saker, utan det var vässade armbågar som gällde. Såg man något kanske intressant var det bara att försöka grabba tag i det när man passerade. Jag fångade en glasflaska i farten, gillar ju såna och den här såg lite kul ut. Flaskan är hela 25 cm hög och 10 cm bred, en tia var den värd.
När jag kom hem kikade jag på den lite närmare, antog att den var nytillverkad. Blev lite förvånad när jag såg att det stod Barnängen på den, så alldeles ny tror jag inte den är.
Till sist vill jag tacka er alla för ni är så goa och lämnade så snälla kommentarer om min krans som jag försökt att få till. Nu har ju lusten att försöka fler gånger väckts, som Minna säger materialet finns överallt...men hon rekommenderar inte halvmogna Krusbär det blev för kladdigt;-)
Kram,
Regina

5 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Jag sparar oxå många av mina gamla tidningar, tycker det är kul att gå tillbaka och kolla!
Men visst tar det plats...

Kram Malin

annika sa...

Kul att fynda lite!
Jag känner igen det där med att spara på hög. Har Sömnad och Handarbete sen -70 talet. Vet inte vad jag ska göra med alla.
Jag har inte så mycket pysselidéer...hinner inte just nu för det är så mycket annat att göra.
Ser fram emot 2 oktober....
Kram
annika

Ett Vitare Hem sa...

Hihi jag har tvingats söva hamstern i mig vi har helt enkelt inte plats att spara JdL och Vackre Hjem blir dock kvar här ;o), flaskan var underbar!
Ha en underbar dag!
Kram/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här sparas också tidningar, i alla fall dom finaste, har knökfullt i en garderob. Jättefint litet skåp du köpte, blev bra med hönsnätet. Och flaskan var ett fynd, så fin med en enda blomma i.
Ha en fin helg
Varm kram
AnnaMaria

Lisas torp sa...

Din fina krans hade jag visst missat - nu såg jag den och är märkta imponerad! Den är ju jättefin! Vilka härliga färger du har kombinerat!
Fina bilder från 2005! Jodå, jag känner allt igen mej...här finns också ett och annat i skrymslena, gamla tidningar, kataloger och annat!
Vilken tur du hade med den fina flaskan, och säkert är den gammal!
Ha en skön helg!
Kram
Lisa