lördag 24 juli 2010

Välkommen till bords...

...kära make och lilla dotter. En sillalunch smakar bra och nu kunde vi sitta ute på altanen eftersom det blivit svalare. Vi har inget tak över vår altan och i sommar när det varit så varmt har det bara varit tidiga mornar och sena kvällar som vi kunnat sitta där. Lilla dottern har börjat måla i min planteringshörna, tack gulle dig!
Lammöron i en zinkbalja i väntan på en egen rabatt...
Tallrikshyllan i köket har fått en "ny" servis. Mor hade fyndat på Kupan och jag blev den lyckliga ägaren. Servisen heter Wawel från Polen och nu söker jag med ljus och lykta efter fler delar till denna vackra servis.
Minns ni mitt bruna skåp som jag fick av mor? Att måla om det har varit mitt senaste projekt och nu är det nästan klart. Det som är kvar är att hitta en gammaldags tapet att tapetsera på bakväggen inne i skåpet. Tycker ni jag ska göra det eller ska jag måla skåpet vitt invändigt??
Det rosa hyllpappret och de handvirkade spetsarna som mor satt upp fick sitta kvar så länge...Önskar er alla fina en underbar helg. Tack för att ni tittar in, tack för alla goa kommentarer, tack för att ni finns!
Kram,
Regina

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Regina!
Vad fint ditt skåp blev. Jag tycker att det är fint som det är, det blir lite större kontrast när du har tapeten inuti.
Vilken vacker header du har och jag gillar din dukning.
Må så gott!
Kram/Maria

Lisas torp sa...

Så gott och inbjudande det ser ut med sillunchen! Det bästa och godaste man kan äta på sommaren! Idag har vi dock bara 15 grade - men inget regn...!!!

Vilken fin servis! Just en sån är jag ute efter!
Ditt skåp blev sååå vackert! Bakgrunden? Tja, det beror kanske på vad du ska ha för saker i. Om det ska vara ljust porslin eller likn, kanske bakgrunden ska vara mörk - svårt att råda! Snyggt blev det i alla fall!

Ha en härlig helg!
Kram
LIsa

Lissboden sa...

Hej igen Regina!
Min dotter var inloggad såg jag men det var jag som skrev om du undrar.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram/Maria

Felix sa...

Åh, så snyggt skåpet blev! Kanske att jag skulle måla det invändigt också, men jag är inte helt säker...

Härligt med sillunchen utomhus också!

Sommarhälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Urtjusigt skåp. Om du ska måla eller tapetsera inne i det tycker jag du ska
känna efter själv. Det är ju ändå du som ska ha det framför dig varenda dag.
Gud, vad präktigt det där svaret lät, men
....ja, det är ju så det är;))
Ha det bra!
Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vännen vad fint skåpet blev, hade nog kanske målat det invändigt men som någon annan klok sbvarade att det måste du känna efter själv, ska bli så kul att se din fina planteringhörna sen när den är målad, så trevligt att dottern målar ;o)
Näe jag kan inte säga att Tysslingemöbler fyller på ofta, har varit ute fyra gånger sen vi var där och det enda jag köpt är de två fönstren, tyvärr för tidigare har både jag och Agnetha hittat en massa kul där....
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Rummet för välbefinnande sa...

Så otroligt fint skåpet blev. Man slutar nog aldrig fascineras av vitfärgens magiska förmåga, eller vad säger du *ler*
Idag har det regnat och blåst kallt här så då fick jag mig faktiskt en liten stund framför datorn nu. Allt har ju något gott med sig, eller hur?! "blink, blink"
Ha en fin vecka goa du!
Kram Mia