måndag 5 juli 2010

Bloggträff, träskor och rosor...

Vilken rolig helg vi haft, maken och jag. Ändå har vi inte gjort alla roliga saker tillsammans. I lördags var jag med på min första bloggträff och fick träffa och umgås med fyra jätterara tjejer, Lisa (Elses bod), Agnetha (Vita små hjärtan), Carina (Ängeln i vitt) och så Lena (Ett vitare hem) som ordnat en riktig mysig dag med många fina ställen att besöka. Lisa har lagt upp bilder och hela "rutten" på sin blogg. Å kan lyckan vara fullständig, här visar jag mina vita Calou. Vi var tre som passade på att köpa varsitt par. Mycket annat fint har vi fyndat och shoppat. Tack tjejer för en jättetrevlig dag!!! Ja just det maken då, jo han var i Karlskoga och kikade på bilar, gamla, amerikanska, skruttiga och fina. Han var lika nöjd med sin dag som jag med min....fast han inte köpt några träskor;-)
Jag tog farväl av tjejerna och maken och jag styrde kosan upp mot Nora. Där i trakten väntade en tre-rätters middag och sköna hotellsängar. Sent på kvällen gick vi ner till sjön och bara satt och njöt av att det började bli lite svalare. Söndag förmiddag, efter en underbar frukost, besökte vi Rosengården i Bergslagen. Där finns uppemot 500 sorters rosor och under vårt besök var det ca 150 sorter som blommade. Jag vill verkligen rekommendera er att besöka detta paradis, vilka dofter, så mycket fina blommor, vilken fantastisk trädgård och inte minst det rara äldre paret som skapat detta paradis.
Bilderna ovan är bara ett axplock av de fantastiska rosor som blommade där. Själv blev jag superglad när jag kom hem och fick se att en (1, EN, uno, one, ein...!) ros har börjat blomma hos mig. Min Apotekarros Rosa Mundi en mutation med randiga blad, även kallad Polkagrisros. Jag har varit lite orolig för förra sommaren kom några rotskott som såg ut som vanliga Nyponrosor. I våras klippte jag bort alla grenar som såg annorlunda ut än de "riktiga" och nu var hela rosbusken översållad med dessa randiga rosor. De doftar helt underbart och bina var alldeles till sig i trasorna och vältrade sig i pollen.
I nästa inlägg kommer jag att visa mer från Rosengården (inte min, alltså) och kanske ett och annat fynd från den underbara helgen. Njut av den underbara sommaren, vi ses snart igen.
Kram,
Regina

16 kommentarer:

annika sa...

Ni verkar ha haft det härligt i lördags...och sen avsluta i fina Nora. Jag hade tänkt att träffa er vid någon av butikerna men jag hann inte med det. Kanske nästa gång.
Jag besökte Rosengården i maj...innan rosorna slagit ut. Det är vackert där.
annika

Unknown sa...

Det ser ut att vara ett riktigt paradis den där rosträdgården i Bergslagen.
Jättefina rosbilder.
Camilla

Lisas torp sa...

Ni verkar då ha haft en helt underbar helg! Så kul att få träffa bloggvänner sådär och dessutom få uppleva en massa saker - besöka spännande platser!
Träskorna är verkligen jättefina!

Åh, vilka vackra rosor! Ja, det prunkar i alla trädgårdar just nu och vad kan väl vara ljuvligare än att besöka ett riktigt rosarium!

Ja du, kanske är jag drottning - precis som du!!!:) Tack för din goa kommentar!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Så mysigt med en bloggträff med likasinnade! Och de vita träskorna är verkligen lycka!!

Nora är en vacker sommarstad och Rosengården en pärla. Har inte varit dit ännu denna sommar, men det är planerat till nästa vecka... då blommar de flesta rosorna!

Skön fortsatt vecka önskar jag dig.
Kram Eva-Mari

Country Hill sa...

Såå... roligt ni verkar ha haft!
Och träskorna är så fina har funderat på ett par själv.
Vackra rosor Du har här har rådjuren ätit upp varenda knopp.
Ha en fin sommardag!
Kram Lena

Helena sa...

Låter riktigt roligt med bloggträff! Vilken härlig rosenträgård. Ha en fin dag! Kram Helena

Min Skattkammare sa...

Godkväll Regina!
Vilka härliga bilder du visar, så somrigt och fint!
Det var så kul att ni kikade förbi och stannade en stund. Men jag ber om ursäkt för att jag försökte "lura" på dig en extra kudde...;o) Usch, så snurrigt det blev med allt där ett tag.
Vilket härligt avslut på dagen du fick också. Nora är verkligen en pärla, fast man är lite hemmablind...
Tack för dina snälla ord om mitt hantverk!
Kram på dig och välkommen åter!
Godnatt....Kicki :o)

Felix sa...

Vilka somriga bilder! Tjusiga rosor, speciellt din egen! Jag var i Nora som hastigast förra veckan. Håller med om att det är en underbar sommarstad! Kan också rekommendera Rosengården. Jag har varit där några gånger, men inte i år. Det var där jag köpte min chokladbruna akleja för ett par år sedan (på bild i mitt förra inlägg).

Sommarhälsningar
Elisabet

Ett Vitare Hem sa...

Åh vännen visst var bloggträffen underbar, så kul och härligt att er tur vidare till Nora fortsatte i samma härliga anda ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag förstår att ni hade en härlig bloggträff! Det var så synd att vi inte kunde vara med.
Men jag hoppas att vi kan vara med nästa gång, för det skulle vara så roligt att träffas!
Kram
Marie

Viola sa...

SÅ mkt härligt du haft för dig, så ledsen att vi inte kunde komma men sjukdom rår man inte över...ställer in mig på nästa träff i september...ha en skön sommarkväll, kram från vattenhålet

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken rolig helg! Vackra bilder vid sjön!

Ha det bra!
Agneta

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vilken helg du haft!
Å vilka vackra bilder du bjuder på!
UNDERBARA!
Kramen på dig!
Mimmi

Hanna sa...

Vackra blommor.ha en fortsatt bra sommar.
kram
Hanna

ängeln i vitt sa...

Hallojsan!

Tack för senast. Det var ju himla kul att träffas och jag hoppas att vi gör det igen.

Har du " gått in " dina calou? eller det behöver man inte göra...inga skavsår får man.

Nora är en gullig liten stad med mycket att titta på. Jag brukar alltid vara där då det är marknad så även i år.

Ha det gott / Carina

Livet på Berget sa...

Hej
Så underbart härligt ni haft de, tjejgänget:). Sånt ger energi:). Vackra rosor ja tänk om man hade det så där vackert i sin trädgård. Jag ska vara rädd om min trädgårdstomte men jag tror han är svårnorpad, han verkar trivas hemma, hihihi.
Ha de gott!
Kram
/Sara