måndag 14 december 2009

Måndagkväll....

Ikväll blev det en lugn och skön stund för bara mys framför TV:n, med glögg och pepparkakor. Provade chili och choklad från Dufvenkrook, den var god och eftersom den är lite kryddig så behöver man inte tillsätta glöggkryddor. Den är godast att dricka riktigt varm. Nu har jag planterat nya hyacinter. Den lilla vattenkannan i zink fick ett par hyacinter och en liten ängel på handtaget.
Även byrån i hallen pryddes med en hyacint i en enkel terracottakruka. I det vackra träfatet som min svärfar har gjort i slöjden som liten pojke ligger ett vackert julkort med ett rådjur och texten Walking in a Winter Wonderland och det passar ju bra nu när dom har lovat att det ska bli mera snö. Så här såg det ut hos oss i går när det snöade som mest på eftermiddagen och idag var det kallt så snön ligger kvar.
Tack för alla era kommentarer, jag försöker hinna med och titta in till er alla då och då och skriva några ord. Ha det bra så ses vi snart igen!
Kram!


14 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Låter mysigt... å gott =0) Själv har jag varit på dotterns dansuppvisning och inte hunnit slå ner rumpan än... blir nog sängen på en gång tror jag. Ska kika runt lite mer här bara...
Må så gott!
Kram Linda

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort.Vad gott med glögg och peppisar.Här har vi fått snö så det är vitt och vackert.Ha en fin tisdag kramizar Rita.

Monika sa...

Hej på dej :o)

Så många vackra bilder. Vackert o stämningsfull i ditt hem.

Såg just den glöggen i mataffären. Men vågade inte köpa den. Tycket det lät så konstig blandning. Nu blir jag ju riktigt nyfiken och tror jag tar o testar den iaf! :o)

Må så gott o njut en smula mellan jobb o stök...

Kram

Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den glöggen är jättegod, som godis. Och det var fint med alla dina Hyacinter, extra fint i den lilla kannan.
Kram till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Fler som glöggar ser jag;)
Underbara silverdrömmar och dina vackra julgranskulor tyckte jag om!!!
Kram Cilla

Britt sa...

Riktigt julmysigt!

Ha en bra dag.

Kram brítt

Nyanser av vitt sa...

Hej
Tack för att du deltar i min julutlottning. Vad fint du pyntat. Jag älskar hyacinter men mannen i huset är hyperallergisk så mina fina krukor jag gjorde iordning fick flytta till jobbet när de började slå ut.
KRAM

Monika sa...

Hej igen!

Visste väl att det var nåt jag glömt! ;o) Besvarade ju aldrig din fråga om ljusmanchetterna på Nusnäs ljusstaken. Jag har inhandlat dessa i en butik i Piteå som heter Presenten.

Kram

Monika

Ofelias Hus sa...

Fin plantering av hyacinter...så sött!

Den glöggen lät väldigt god...

Kram,
Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Låter gott det där... och fiunt har du gjort också!
Och snön har kommit, ja det blev ganska mycket här också... och ljusare blev det!
Kram
Marie

i Emmas vita hem sa...

Så vackert du har pyntat! älskar den lilla kannan med blommor i :)
Visst är det härligt med all snö, skänker verkligen julstämning, men inne i värmen trivs jag allra bäst just nu :)
Ha det gott! Många kramar Emma

Lissboden sa...

Vilket vacker silver du köpt och dina julkulor var verkligen fina och ovanliga.
Vad fint det blev med hyacinten i vattenkannan.
Snön är väl också så mysig nu och den ger verkligen julkänsla.
Ha en fin helg!
Kram/Maria

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Så gott med glögg och pepparkakor! Kanske ska man prova på chili och chokladen. Den med bara chokladen är min favorit!

Många kramar Elin

AkH sa...

Ville önska en god jul och passa på att säga att jag tänkt ha en liten utlottning någon dag före nyår!
Kram Anna-Karin
hemochting