torsdag 5 november 2009

Oh dessa ljuvliga tvålar

Vad vore världen utan ljuvligt doftande tvålar? Det känns så lyxigt när badrummet doftar av en nyöppnad tvål. Just nu har Ofelias hus extra bra priser på franska tvålar så jag passade på att köpa dessa fyra.

Sen kunde jag inte motstå den här underbara tvålkoppen. Jag kan bara inte bestämma mig var jag ska ha den, i köket eller i badrummet.

I badrummet har jag den här söta trälådan fylld med tvålar. De flesta är olivtvålar med lavendeldoft och som jag köpte när jag var i Grekland alldeles nyligen. Den fina lilla linnepåsen innehöll en tvål som jag tog ur och sen fyllde jag påsen med lavendel istället.

Härom kvällen kliade det i pysselfingrarna och det här blev resultatet, en mistelkvist i metallplåt, ståltråd och några Swarovskipärlor. Tanken är att hänga upp kvisten i ett rött bomullsband. Kan det vara snöflingorna som kom och inspirerade?

2 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej!
Vad kul att du kom förbi hos mig idag.
Vilken fin mistel du gjort, den ser nästan ut som det man kan köpa från Madame Stoltz.
Jag gillar också tvålar som ligger framme och bara sprider en härlig doft.
Välkommen igen till mig!
Kram/Maria

LjuvligtLantligt sa...

Ja den här snön som föll har visste gett de flesta inspiration..synd att den försvann så fort igen bara :(

Kram git