söndag 29 november 2009

Den första söndagen i advent

Dagen började med en sen frukost och det första ljuset tänt. Sen kunde jag äntligen gå ut och hämta material till min dörrkrans. Tuja, alkottar, lingonoxbär och några kvistar lingonris och så här blev resultatet. Skrev tidigare att jag varit på IKEA. Där inhandlade jag den här juligt röda lyktan för blockljus. Tillsammans med mitt stora mossklot i en zinkhink får de pryda trappen utomhus.
Under förmiddagen var det ett underbart ljus för att fota, så medan jag samlade material till kransen så hängde kameran med runt halsen. Många gånger upptäcker jag att jag blickar ut i världen som genom en kameralins, överallt finns det så mycket vackert för ögat.Ha en skön 1:a advent govänner!

3 kommentarer:

Home No.1 sa...

hej!

Vackert=)

ha det gott!
Adventskram Annica

LjuvligtLantligt sa...

SÅ vackert! Gjorde massa kransar idag, glömde göra moss-boll---måste fixa mer mossa nu.. :)
Ja gud vad skönt om man kunde klona sig, då hade jag velat vara den som går hemma o pysslar hela tiden *L*

Kram Git

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser ut som en sagoskog med det ljuset. Du har rätt, kameran "ser" på ett väldigt fint vis. Och fint har du gjort på trappen, lyktor ute är så mysigt. Dörrkramsen är jättefin, blir så bra med Tuja.
Ha nu en bra vecka
Goa kramen
AnnaMaria