söndag 29 mars 2015

Snart...

...är det påsk...regnet smattrar mot rutan och det är tre grader ute...känner efter om jag är sugen på en promenad...nääeej inte idag...fryser t o m inomhus även med sockor och fleecetröja på och brasa i kaminen...
...har inte lust med någonting...har haft en skitvecka rent ut sagt...de kollektiva kommunikationsmedlen till och från mitt arbete har strulat tre av veckans fem arbetsdagar...i fredags tog det fyra timmar att ta mig till arbetet å då visste jag att jag hade de vanliga två timmarnas hemresa på det...  
...men igår var det kalas...lilleman fyllde två i veckan och det är en liten energisk grabb som tar sig an livet med buller å bång...saker med hjul som går att åka på eller styra med fjärrkontroll är skojigast...
*
...några vackra plåtägg har inhandlats på Tradera...ska försöka uppbåda lite inspiration så att det blir pyntat till påsk...håller tummarna för fint påskväder...
Kram,
Regina 

10 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, det verkar vara bakslag på bakslag just nu och varannandagsväder! Igår var det en underbar dag och idag....riktigt ruggigt!
Trist att ha haft en knölig vecka, sånt suger energi!
Kul med lillgrabben - säkert en liten vitamininjektion! :)
Vilka fina påskägg du har hittat!
Hoppas att din nästa vecka blir bättre!
Kram
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Här är det också skit väder idag...blåsigt och regnigt. Jag har stått och sålt på loppis i Parken (inomhus)...gick så där.
Nu vankas det snart mat...jag är lite hungrig, hihi...
Kram bia

Helena sa...

Tala om aprilväder! Varannan-dags-väder med sol och snö. Men om några veckor då är det vår på riktigt! Fin söndag till dig!

Meta sa...

Söta ägg får jag säga. Det är inte klokt så fort det går. Hinner knappt med.
Ha en fin och skön söndag
kram Meta

Elisabeth sa...

Kram i massor till DIG !

Anonym sa...

Det låter som en jobbig vecka, hopplöst när det krånglar med resorna till jobbet.
Vilka läckra ägg du har fått tag på... vill ha.
Hoppas att den här veckan blir bättre.
Kram Birgitta

annika sa...

Fy tusan för att behöva lägga så många timmar på resor till jobbet. Förstår att du är frustrerad.
Så den lille prinsen är redan två! Härliga barnbarn. Vi var förbi och gosade med våra två i kväll.
Påskäggen är supersnygga?
I går var vi i Stockholm på Bussresa till Cirkus. Tänkte på dig då vi passerade dina trakter. Tänkte att jag skulle skriv sms till dig eftersom det var så längesen vi hördes.
Kram
annika

Hajan sa...

Jaa det räcker gott och väl med restiden.
Det finns ju det som är roligare.
Det var fina ägg Du har.

ha det bra och hoppas på en bra Påskvecka

HWIT BLOGG sa...

Åh nej...vilka restider du har! Jag tycker 2 timmar skulle kännas mycket men ibland har man inte mycket att välja på, hoppas allt klaffar denna vecka nu och sen önskar jag dig en UNDERBAR påsk vännen! Här ska vilas!
Kram,
Titti

Hoffmans Design sa...

Hallo

Ett tag sen tiden bara rullar på man undrar vad man håller på med.
Det har varit lite mycket med Sonen och hans flytt till Öckerö och även akut flytten i januari. BLÄÄÄÄÄ. Just nu så har han kommit hem för att han inte mår bra ont i halsen och hela kroppen.
Ja alltid är det något.
Kram på dej och Glad Påsk.