onsdag 8 februari 2012

Det kom ett paket...

Häromdagen kom ett paket på posten. Frimärkena skvallrade om att paketet kom från Danmark. I den fina webbutiken Fröken Anker hade jag hittat en jättefin gammal kulram, en sådan har jag letat länge efter. Klicka på namnet så kommer ni till den underbara webbutiken. I paketet fanns även två fina gåvor, en metalltag och en ängel som är en kopia av en Votivgåva. Birgitte har även en blogg Fröken Anker Vintage & Nostalgi
Den fina kulramen fick stå på mitt lilla loppade vikbara bord. Där står även en gammal trähäst, lite luggsliten och "öronmärkt", ett skrin som min svärfar gjort i slöjden när han var barn och så en hög fattigmansljusstake med en gammal ljusmanschett på.
Något annat som jag tycker mycket om är gamla trälådor och backar. Här finns några, i den ena har jag samlat trädgårdsböcker, kännes härligt att bläddra i dem nu och drömma om tiden som ligger framför oss. I den stora trälådan förvarar jag trevliga magasin. Den trälådan är ganska tung så jag har skruvat fast små hjul under för att den ska gå lätt att flytta när jag dammsuger.
Usch vilket ruskväder det blev här på eftermiddagen, byar av kornsnö och blåsigt, det kyler genom märg och ben. Tur att jag har en kamin och elda i, men det är trångt i fåtöljen framför brasan för den får jag dela med mina katter=) I morgon ska jag iväg och vara blodgivare igen, tycker inte det var länge sen.
*
Önskar er en skön kväll mina läsare!
Kram,
Regina

19 kommentarer:

Elna sa...

Jättefina saker du har! Visst är trälådor mysigt och hjulen var en bra idé.

Kram

Vita små hjärtan sa...

Paket är alltid spännande!!! Även om man själv beställt!!!
Härliga bilder på mysiga saker!
Ha det så gott vännen.
Kram Agnetha

Anette sa...

Hejsan
Jättefin kulram du hittat ,ska nog kika in till henne .
Så fin häst du har ,dom passar perfekt ihop.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Anna sa...

Hej !!

åh, önskar att jag oxså fick såna paket på posten ;) Jättefina saker
Hoppas allt ä bra

Kramar ifrån mej

Anki sa...

Vilken jättefin, jag var inne och snurrade i den butiken igår...letar efter lampa, igen, fniss! Var frakten dyr eller?
Snyggt med lådor och smart med hjul!

Kram Anki

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Fina fina lådor!!
Usch för skitväder! Hoppas det vänder!
Jag har lämnat blod en gång.. då fick jag sitta kvar i över en timme och äta och dricka.. haha!! Liiiite blödig är jag då! Så tyvärr är det inget jag gör om. Bra av dig!!! KRAM!

Unknown sa...

Hejsan!
Så fin kulram och vad roligt med överraskningar i paketet.
Gillar dina trälodor oxå.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Photo by Maria sa...

Vilken fin kulram..
Och lådorna, jag älskar ju gamla trälådor..

kram Mia

Solstrimmor sa...

Men en sån söt gammal kulram! Passar så bra ihop tillsammans med dom andra träsakerna. Håller med om trälådor... man får inte nog av dom!

Min stickestrumpa är GRÅ! Kanske färgerna blir extra fina på din blogg;)?

Hoppas du får en bra dag.
Kram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin kulram, Birgitte har så mycket fint. Jättefin häst och skrin också, bonus att din svärfar gjort det. Hjul på lådan var smart.
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Vilken jättefin kulram - den ser riktigt gammal ut dessutom!

Ja, lådor och gamla backar är verkligen användbara! Satt också hjul på min träkista just med tanke på städningen - smart!
Lisa

skifferhuset sa...

Så praktiskt med hjul på lådorna, å så fina de var! Kulramen var härlig, har en helt annan modell här hemma, de fanns nog i många utförande på den goda tiden! Kram Iréne

Fågel Blå sa...

Underbar Kulram!!!
Så fin den var,, jag har också handlat av Fröken Anker,, hon har en ljuvlig nätbutik med mycket fint i!
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

Country Hill sa...

Så fin kulram snyggt på bordet där med hästen och skrinet.
Fiffigt med lådorna har också ett par smart med hjulen ska jag tänka på.
Ha det gott!
Kram Lena

barbrok sa...

Tittar in och önskar dig en skön helg!!! Själv ska jag åka och se vad gott Carl-Jan har att bjussa på.
Kram
Barbro

Vintage House sa...

en fantastik kulram de är så fina:)
och gamla lådor är perfekt förvaring och så snyggt...
tusen tack för dina ord hos mig
önskar dig en skön skön helg
kram
sandra

Cajsas Faster sa...

Trevlig helg, Marie

Bitte sa...

Kulramen var jättefin, jag är också så förtjust i såna men de är inte lätta att hitta nuförtiden!

Lådorna var så vackra också, smart att förvara tidningar i dem :-).

Önskar dig en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

LOPPISLIV sa...

Vilken smart idé med hjul under trälådan, det ska jag nog ta efter, har också en trälåda till mina inredningstidningar och den är såååå tung :-))

Underbar kulram, så perfekt i storlek och färg, supercharmig!!
Roligt när man hittar något man länge letat efter!

Ha en fin fredagskväll!
Kraaaam Paula