torsdag 15 december 2011

Ett fönster i vitt (och lite grönt)

Nu har träreliefen hamnat i mitt vardagsrumsfönster och likaså en av Sophororna som jag köpte...
Nästan varje år har fönsterna i vardagsrummet fått fejkade isrosor, men sorten jag köpte i år blev inte på långa vägar så vackra som de brukar bli=( inte nog med det...duschflaskan till rumsgranen glömde jag att ta väck innan jag fotade...hm
Fast misteln som jag knåpade ihop inför första julen som bloggerska är jag nöjd med
Hyacinterna blommar över så fort i stugvärmen...
...de som står här i fönstret ser lite skoj ut, precis som de säger "öh tjejer, kolla vad är det för nåt utanför fönstret!" och så lutar de sig fram och trycker sina blomnäsor mot glasrutan
En gammal, gammal trähäst står också i fönstret, kanske är han lite blyg eftersom han gömmer sig i grönskan eller också nallar han lite av de konstiga växterna som finns här. Jag vet inte vad de heter...en hänger i ampel och ser ut som små fingerleder, flera på rad och den andra är bara långa strån. Men trivs gör de och jag har svårt att kasta blommor som lever
Vad ska man säga...de här adventshelgerna de bara rusar förbi...men jag säger som Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann...det är som det är och det blir som det blir...(läs gärna boken den är kul)
*
Ha det gott!
Kram,
Regina

12 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Vilket härligt inlägg! Gillar hästen, så fin! Ja tänk vad hyacinter man bär hem. Jag köpet nästan en låda varje gång. Men det hör liksom julen till och är både vackra och sprider väldoft. Ha nu en fin fredag och helg!
Kram Pia

barbrok sa...

Vilken fin häst!!
Trevlig fredag och helg!
Barbro

What's in a day sa...

It looks so cosy at your window, nice and i can imagine the smell of the flower:))
It is good to see all those lovely things.

Enjoy your evening,
Kram,
♥Eefie

Solstrimmor sa...

Fint i ditt fönster med hyacinter och fingerblommor, häst och... mistel! Hur gjorde du den? En sån skulle jag vilja göra!
Boken är en sån man skrattar högt till, härlig... den gillade jag!

Må så gott och ha en trevlig helg.
Kram Eva-Mari

Handgjorda drömmar sa...

Härligt det ser ut i ditt fönster!!
Misteln är ju bara så fin, hur har du gjort den??
Älskar hyacinter och mums vad de luktar gott!
Här har alla mina blommat över, så det blir nog ett besök i blomsteraffären i helgen...
Kram Marie

Anonym sa...

Mysiga fönster med ljulkänsla.

Kram

Felix sa...

Så fint du har i dina fönster! Jättefint med de vita hyacinterna! Jag köpte vita hyacinter som är i knoppstadiet. Hoppas att de slår ut lagom till jul. Sedan tror jag att din fina gamla häst trivs där i grönskan. ;-)

Julhälsningar
Elisabet

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Fint fint fint!!!
Massa helgkramar till dig!

Snäckskalsdalen. sa...

Du har det så fint, men jag letar efter duschflaskan och kanske, kanske att jag ser toppen på den, men säker är jag inte.....lustigt att du skrev det! Där ser man.
Din gamla trähäst hade jag gärna tagit över om du skulle ta och slänga honom, den ser fantastiskt fin ut.
Agneta kram

lisashus sa...

Så mycket fint du har i dina fönster! Hade du inte påmint om duschflaskan hade jag absolut inte sett den!:)
Ja, hyacinterna slår ut snabbt och fina är de och sprider sin doft dessutom! De doftar jul!

Kram
Lisa

Gudrun sa...

Hej Regina!
Trevlig adventstid önskar jag dig. Just nu när jag sitter här och skriver faller stora snöflingor utanför fönstret och ute på sjön är någon ute och fiskar från en gummibåt. ;)
Snacka om intresse.
Ha en fin dag.
Kram

Livet på landet sa...

Vilket mysigt & stämningsfullt fönster du har..förstår att blommorna trivs!;)

Kram Helena