fredag 19 augusti 2011

Beständig förändring??

Åhh vad jag är glad åt den "gamla" dörren som maken snickrade ihop till mig av gamla grånade brädor och rosiga gångjärn och hake. Under sommaren har den emaljerade kannan bytt blommor vartefter sorterna blommat. Det har blivit en plats för förändringar, men ändå något beständigt...
Buketten idag består av Gullris och Smällspirea Diablo jag gillar inte gult, men mot de grånande träet blev det okej
Imorgon bär det iväg till Gävle, det blir en långhelg med en natt på B & B och mycket samvaro med sonen och hans familj.
*
Kram på er alla goa!
Regina

22 kommentarer:

Sofie sa...

Gillar!
Trevlig Helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Den dörren har din man inte snickrat förgäves den är ursnygg och jag vill ju ha ett helt hus i sån stil, jag......
Vackert med olika blommor i! Kannan är som gjord för stora härliga buketter! (jag är heller inget fan av gula blommor, vissa undantag har jag, primula, gullregn och påskliljor och faktiskt gullris...)
Ha det gott i Gävle!
Agnetakram

Unknown sa...

Hejsan!
Den dörren är verkligen fin och den gula buketten var väldigt höstfin tycker jag.
Hoppas ni får en skön helg i Gävle.
Kraaam Ing-Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en underbart fin dörr, sånt trä ska man vara rädd om. Jag gillar inte gult heller, men din bukett tycker jag är jättefin. Tror att gult är finast på våren och hösten. Och kannan är superläcker.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Lisas torp sa...

Jag förstår din glädje över den dörren - åh, så vacker och så fint den bildar bakgrund till dina vackra växter!
Ha en härlig helg i Gävle!
Kram
Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Hå hå ja ja.... Gillar också den där underbara dörren. Fick tag i en så charmig gammal ladugårdsdörr för några veckor sedan och den står så fint nere i uterummet nu. Så där härligt sliten vet du också har tidens tand satt sina märken efter den rostiga haspen som gungat lite fram och tillbaka. Då kan jag bli så där bubbligt lycklig inombords och jag misstänker att du förstår precis hur jag menar för vi är väl lite lika där kan jag tro *ler stort*

Ha en riktigt fin helg och en trevlig resa!
Kram Mia

Mitt M¨åleri sa...

Himmel så snyggt, härligt gammalt virke me like ;) jätte vackert till dina fina blommor.
önskar dig en skön helg
kram pia

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så vakkert, elsker blomstene som ser ut som store snøballer :D Og ja, du må lage et innlegg om dine ugler også, Svante vil nok like det ;) Ugler er fascinerende dyr, og ethvert hjem burde ha minst en ugle synes jeg :) *♥*

Solstrimmor sa...

Den dörren ser verkligen inte nysnickrad ut! Är du säker?

Ha det så trevligt i Gävle.
Kram Eva-Mari

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Dörren är såå fin och den gör sig bra som bakgrund till dina blommor!!

Ha en riktigt mysig Augustihelg nu!!!

Kramis Sanne!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Underbar dörr! Fina bilder. Ha en riktigt skön kväll!

Kram Susanne

Skogslyckan sa...

Det är så vackert att fotografera mot grånande brädor. Vi har en sågverksvägg här nere vid gården som är så fin. Växer till och med lite vitmossa på den. Ha en trevlig helg!
Kram Pia

Lissboden sa...

Hej Regina!
Vilka vackra blombilder både i ditt förra inlägg och i detta.
Jag tycker du är väldigt aktiv och duktig på att blogga så jag förstår att du lägger ned en hel del tid på det.
Vad mysigt att få träffa barnbarnet, ha en fin helg i Gävle!
Kram/Maria

Vores have sa...

Hejsa.
Rigtig flotte blomsterbilleder du har lagt ind.
Skøn blog du har, jeg har tilføjet mig som følger - og blev din følger nr. 100 -flot at have så mange.
Ha´en god lørdag.
Knus Hanne Bente
www.finus.dk

Märta sa...

Ja det var verkligen en fin dörr! Skulle gärna ha en sådan!
Hoppas du får några underbara dagar i Gävle!
Märta

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Dörren är super fin..
Blommorna gör sig mot bakgrunden.
Önskar dig en härlig helg med familjen
Kramisar
Sus

Linnea-maria sa...

Vilka fina bilder. Smällspirean är sån. I rätt sällskap ser den jättefin ut i bukett :)

Fågel Blå sa...

Underbart vackra bilder!
Så vacker din kanna är, och dörren så fiiiiiiiiiiiin!
Jag gillar inte heller golt men på dina bilder helt underbart!
Ha en finhelg!
Kramar Kathrine

vadmalen sa...

Härligt att umgås med sina barn. Ha det så jättebra i helgen.
Kram
Birgit

Margot sa...

Dörren är superfin och en perfekt bakgrund till de vackra buketterna! Verkar som vi är rätt många som inte har så mycket till övers för gula blommor:)... men din bukett var fin!
Hoppas du får en härlig helg i Gävle!
Kram Margot

Stina sa...

Fint, hörru darling.:-) Kram Stina

Handgjorda drömmar sa...

Hej Regina!
Vill börja med att tacka dig för dina omtänksamma rader inne hos mig:)) Det värmer! Tänk att jag trodde nog nästan att ingen var inne o besökte min ouppdaterade blogg... Du var ju en av de första bloggarna som jag började följa och jag är verkligen glad för det!!Jag laddar mina batterier och hoppas att jag snart ska vara igång igen ;)
Tack för peppning!
Stor kram från mig