söndag 17 juli 2011

Tallrikar uppåt väggarna

Min stora gamla byrå som några kanske minns, som jag köpte nya dragringar till hos Gruvgatan 13 på Petra och Ingelas första inredningsresa, den till Falun. Byrån har fått flytta från vår mörka hall och komma in i matrummet istället...
På byrån står mina favoritsaker...ljusstaken från Salsa Inredning. Butiken är en fysisk butik, men rara Catarina som äger butiken skickade ljusstaken till mig. Butiken har ingen hemsida, men Catarina har däremot en fin blogg Alice och Elvira där man bl.a. kan läsa om hennes butik.  
Soppterrinen som jag tokfyndade, några shabbade böcker och ett järnkors.

Sen har jag äntligen hittat en stor tallrikshylla, för det var min tanke, att jag skulle ha en ovanför byrån och som rymmer mycket. Tallrikshyllan kommer från Nordal, målad och shabbad, bara att hänga upp. Jag köpte den hos Möbelverkstan i Barkarby och jag skulle gärna vilja besöka deras sommarbutik i Farsbo utanför Tierp. 
I hyllan finns min vita servis från Polen. En del i taget hittar jag på loppis. Men hela tio kaffekoppar med fat hittade jag i goa Pia's fina webbutik Ateljé Skogslyckan hon har även en blogg. Vilken lycka att hitta så många servisdelar på en gång=) 
Bilderna ser ut som de är tagna under höst eller vinter, mmm solen har gömt sig och molntäcket låg tungt när jag tog bilderna. I dag ser det ut att bli bättre väder, men det är visst tillfälligt.

Det är så roligt att se att nya läsare har hittat hit, jag välkomnar de nya följare jag fått och tackar för rara kommentarer från alla besökare, nya som gamla.

Kram,
Regina

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Så jättefint du gjort! Den byrån och hyllan var som gjorda för varann. Jag gillar precis allt jag ser, så vackert vitt porslin. Och ljusstake så fin!! Såg att du gjort en underbart fin header till Hwit blogg också, tyvärr kunde jag inte kommentera på hennes blogg. Gissar att den funktionen var borttagen.
Ha en härlig sommardag
Kramar
AnnaMaria

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Skønne billeder du viser - jeg er vild med det hvide porslin ;o)
Håber du får en dejlig søndag med sol - her regner det desværre - jeg tror sommeren har glemt os i år ;o))
Klem Tina

Puumuli sa...

Härliga bilder på din fina servis och hylla! Så fräscht med allt det vita.

Ha en fin söndag!

Kramar
Sari från Puumuli

Hannis sa...

Åh, jag får energi av det vita vackra!
Och vilken servis, lycka när man får tag på flera delar.

Du har rätt i det där om jante!
Visst är det så att man till viss del låter sig stoppas pga det.
Det var därför jag tänkte att vad 17, jag slänger upp mina egna bilder=))
Det blir som en liten sporre!

Ha en skön dag/Kram Hannis

Norrfrids Eija sa...

Allt är precis jättevackert i din installation! Vitt porslin är också jättevackert men blir allt svårare att hitta! Ha det gott!
Eija

Anna-Lena sa...

Åh, jag tycker att bilderna är väldigt vackra! vilken underbar tallrikshylla och du har så fint arrangerat på skänken. Ljusstaken har jag sett hos dig förut och den är helt underbar!

Ha nu en skön söndag!

Kram Anna-Lena

What's in a day sa...

Good morning,

How nice to see all those lovely parts of your white plates.
You are very lucky to by so much things in one day.

Wish you a nice sunday with al lot of sunshine!!!

Kram, ( the only swedish word i know)
Eefie

Lisas torp sa...

Vilken härlig byrå du har och så mycket fint som pryder den! En jättefin tallrikshylla dessutom - så vackert med vitt porslin! Jag förstår att det är lycka när du hittar delar till den!
Ja, vädret är lite hit-och-dit! Just nu är det lite sol här, men imorron blir det visst oväder...!
Själv är jag bara lat och lyssnar på "Sommar" i P1!
Önskar dej en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Compact Garden sa...

Vad härligt att kunna ha en så stor tallrikshylla...(lite avis är jag:)
Jag inser nu att man förmodligen hittar dom finaste sakerna på nätet, så jag få leta lite mer där.
Ha en skön vecka kram Anne

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fint med det vita porslinet i den stora tallrikshyllan :)

Kram Susanne

Viola sa...

Tack för din varma hälsning..fortfarande tufft....alldels för tyst här hemma och saknaden är stor..

VIlken underbara hylla du fått tag i oh så vackert med vitt porslin, ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Här sitter jag och läser på din härliga blogg.
Fina bilder du har tagit. Solen gömmer sej ibland men så är det.
Hur har helgen varit vi har haft fullt upp så jag har inte ens hunnit önska alla en kanon helg. Det har varit mycket party och segling. Sen var vi som dragspel i går på dagen men vi orkade knappt att städa. Hahaha nu e det gjort.
Kram och ha en kanon vecka. Hoffmansdesign

Anonym sa...

Hej Regina!
Så vackert du gjort det...så hemtrevligt.
Här smattrar regnet för fullt idag....fälten med höstsådd har gulnat....
Nej nej, än är det sommar och många börjar sin semester idag! :o)
Vill bara berätta att min muspil hamnade på dig i utlottningen! Maila din adress till mig så kommer det farandes.
jerle@telia.com
Tack igen för din fina kommentar!
Kram på dig idag!
Kcki

Anonym sa...

Alltså....Kicki i Min Skattkammare.
Fniss...